Norway
Revsurgjerdet

Perfect weer voor fotogenieke bergweg

June 24, 2023 in Norway ⋅ ☁️ 9 °C

De wekker ging 4:15 uur want we wilden goed voorbereid op pad. Maar toen we een blik naar buiten wierpen zagen we dat er dikke mist in het dal hing. Oh jee... Gingen we die berg dan überhaupt wel zien? Nou, eerst maar eens koffie en dan zien we wel weer verder.

Omdat we niet meer voldoende instantontbijtzakken op voorraad hadden, was Matthijs gisteravond zo scherp geweest om bij de ijsjes ook twee chocolademuffins en een ready-to-grill panino te kopen (van die in plastic verpakte producten, iets gezonders hadden ze daar niet). In de keuken beneden had hij bovendien een oven zien staan, dus die panino kon daar in afgebakken worden. Dat was reuze goed bedacht, zo bleek, want dit leverde voldoende calorieën op voor de grote klim die aanstaande was. We hadden de balkondeur weer open zodat we met het gasbrandertje koffie konden maken, en nog even genoten we van de stilte op de camping, het ochtendgloren en een schattige roep van een vogel waarvan ik denk dat het de koperwiek was.

Rond 5:30 uur waren we op pad en nog geen kwartier later stonden we alweer te fotograferen want man, wat was het mooi met die nevel. En we kwamen ook nog een wildstromende rivier tegen die nog op de foto moest, en tenslotte kwam die fenomenale weg zelf in beeld en wéér konden we de camera's niet in de tassen laten zitten. En natuurlijk ook tijdens de rit moest er bij elk mooi uitzicht weer een nieuwe foto gemaakt worden. We waren er aardig druk mee kortom.

Revsurgjerdet, Q31137903