• Day 40

Søndagsvandring ved landsbyen Roya

October 3, 2021 in France ⋅ ☁️ 12 °C

Vi forlod stille og roligt Saint-Etienne-de-Tinee, (her vil vi altid have lyst til at komme tilbage), og kørte et lille stykke af vejen ned mod Nice, men drejede så fra i Bourguet op mod den lille landsby Roya, som ikke skal forveksles med kommunen Breil-sur-Roya som ligger længere øst på i Mercantour. Det var en meget smal vej på 7 km, men heldigvis mødte vi slet ikke nogle andre - så skulle der nok have været bakket et stykke! Utrolig idyllisk lille landsby med en kirke, en tidligere skole der var blevet til et guesthouse, og så ellers små huse/gårde med får, geder, høns og duer. Vi startede vandreturen i spredt sol, der dog hurtigt blev mere gråt, og da vi var kommet udenom en stor fåreflok og dens vagthunde, og op til passet Col de Crous, var der optræk til regn! Vi fik et par dråber, men kom ned nogenlunde tørre efter ca 4 timers vandring.

Se ruten på wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/tour-de-mo…

Vi kørte tilbage af den smalle vej, og videre sydover forbi Isola og ned til Saint-Sauveur-sur-Tinee, hvor vi kender den lille vej over mod Roubion og Beuil. Her regnede det på det meste af vejen, men i Beuil ligger en lille campingplads der er åben hele året rundt, og også vores favorithotel og restaurant i Mercantour; L’Escapade. Så der måtte vi hen og hilse på, og spise aftensmad, og så bliver vi her en nat eller to, for det skal også regne i morgen.