• Day 42

Regnvejr og vandring ved Beuil

October 5, 2021 in France ⋅ ☁️ 9 °C

Mandag var en regnvejrsdag med byger, torden og en smule ophold indimellem.

I dag var stierne stadig våde, vandet løb og klipperne var glatte, men vi gik opad i lidt sol, damp og tåge. Vi startede på en tur, som vi gik noget af for flere år siden, hvor der var faldet lidt sne, og det blæste koldt. Så dengang afkortede vi turen, og frøs alligevel en del. I dag gik vi hele dens længde, plus toppen Les Cluots, og det var faktisk en ret speciel tur, for hele den første del går man i et rigtigt Middelhavsbælte hvad vegetationen angår. Tørre græsser og buske, krat med torne og masser af duftende timian. Når vi så efter en 10-12 km vender tilbage og opad mod Beuil, kommer man op på de for Mercantour så typiske store græssletter og afrundede toppe, med fåreflokke, svævende gribbe og udsigt til højere grå bjerge som de næste i rækken. Så turen ligger lige på grænsen mellem det maritime (Middelhavsklimaet) og Alperne. Flot og speciel tur! På vej ned gennem skoven hørte vi igen kronhjorte brøle, men det er ikke lykkes os at overraske en på nært hold endnu.

Se ruten på wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/corniches-…