Saint-Vaast-de-Hougue og route de Paris

November 8, 2021 in France ⋅ 🌙 6 °C

Vi fortsatte vores rejse på sporet af skibet “Vieux Copain”, som foreløbig ender i den lille fiskerlandsby Saint-Vaast-de-Hougue ca 10 km syd for Barfleur. Her ligger hun på land, uden mast og bom, og med mange planker pillet af siderne, en smule sølle og uden de store udsigter til at hun kommer på tur igen foreløbig. Manden der har købt hende, ejer et lille værft, hvor han restaurerer gamle både, og der lå et par flotte og mere sejlklare ved siden af, men om han på et tidspunkt får midler til at kunne sætte Vieux Copain i stand, er uklart.

Byen Saint-Vaast var endnu en rigtig fin lille fiskerby her i Normandiet, og vi så et par både komme ind godt lastet med kammuslinger. Vi kørte så videre mod syd. Planen var at mødes med Michel i Saint-Malo i morgen, men da vi snakkede med ham, var han på hospitalet i Paris, da hans hofte var gået af led! Det gør den af og til, så han er snart vant til det, men vi har dog besluttet at besøge ham i Paris i stedet! Så vi er nu fortsat på tværs af Normandiet mod øst, på landevejen til Paris. Vi holder for natten i endnu en fin lille landsby, Chandai, med en lille parkering til autocampere ved siden af kirketårnet, hvor klokken slår hver halve time, men ellers er her helt stille.