Col de la Madeleine. Frankrig

September 1, 2022 in France ⋅ ⛅ 10 °C

Vi er kørt gennem noget af det flotte Schweiz i dag. Især det første stykke op til Furkapass og videre ned på den anden side, nu langs med Rhonen, som meget hurtigt bliver fodret med smeltevand fra en gletscher, og derfor får den flotte mælkehvide farve. Så vi gjorde flere stop undervejs, men samtidig ville vi også nå ind i Frankrig, hvor vi bare føler os mere hjemme, og hvor det også er lidt nemmere at være autocamper!

Så vi sigtede mod Chamonix, kørte nord om Matterhorn, men tæt forbi Mont Blanc, og derefter ned til Albertville. Et lille stykke op af Tarentaisedalen, inden vi så tog vejen op mod Col de la Madeleine, som er kendt fra cykelsporten, men ellers et meget lille og undseeligt pas, der fører over til Mauriennedalen (Jackys barndomsdal).

Og her sidder vi så nu, oppe i passet i 2000 meters højde, og ser Mont Blanc blive farvet lilla i aftenlyset, mens en flok røde Abundance køer ligger og tygger drøv efter aftenmalkningen. Og vi håber så på stabilt vejr de næste mange dage, for nu er vi kommet ind i vores vandreområde!