Tilbage til Alperne - Mercantour

October 4, 2022 in France ⋅ ⛅ 11 °C

Vi kører afsted med bilen fyldt op af gode sager: hjemmelavet syltetøj, tomatsovs og olivenolie fra Janine, og fra Jean Pierre (hendes tidligere mand, som vi spiste hos i går) er der hjemmelavet pate, og henkogte (steriliserede) gryderetter med kanin og vildsvin, som vi kan nyde godt af de næste mange aftener!

I Digne gør vi holdt for at hente Jackys telefon, der har været til reparation siden i torsdags, hvor han fik ødelagt skærmen… Men ak, reservedelen var ikke kommet, så vi opgav at vente længere, og købte en ny! Vi hilste hurtigt på hans niece Barbara, som vi ellers ikke havde nået at se, og kørte så af en bagvej, gennem en flot dal med spredte gårde og små landsbyer til Barcelonette. Efteråret er på vej, og pil og poppel, kastanje og ahorn står i flotte efterårsfarver. De sidste dage har Col de la Bonnette stået som lukket, og vi havde planlagt enten at køre gennem Col de Cayolle eller Col d’Allos, men pludselig stod passet som åbent igen, og så valgte vi at køre den vej ind i Mercantour. Alle dale og bjergpas i Mercantour har hver deres charme, så nogle gange kan det være svært at skulle vælge!