• Day 48

Algaiola. Korsika

October 15, 2022 in France ⋅ 🌙 21 °C

Vi kører ombord på færgen i mørke, men da vi tager afsted, er horisonten ved at blive gul og lyseblå. Så får vi set en solopgang! Det er ikke så tit! Det er oftere solnedgangene vi oplever! Vi sejler over det blå middelhav på en stille dag, og det er først den sidste time før Korsika, der kommer lidt mere blæsevejr.

Turen fra Toulon til l’Ile Rousse tager 6 1/2-7 timer, og l’Ile Rousse er en meget lille by på det nordlige Korsika sammenlignet med Bastia og Calvi, så det er en af grundene til, at vi har valgt den. Vi kan holde ved færgelejet, hvor vi kommer i land, og gå en lille tur op til fyrtårnet; Phare de la Pietra og beundre klipperne og det blå vand. Senere kører vi 10 km længere mod syd til den endnu mindre by Algaiola, hvor vi holder nede ved en endnu mindre havn. Inden aften når vi et hurtigt smut ind til byen og en sandstrand, hvor vi tester vandtemperaturen i et hurtigt dyk. Den er helt fin! Ca. som i Danmark sidst i august.