• Day 55

Capo Rosso. Kystvandring

October 22, 2022 in France ⋅ ⛅ 24 °C

Der er et utal af små halvøer og næs langs Korsikas stejle klippekyst, og på mange af dem ligger et gammelt vagttårn, som italienerne byggede i middelalderen, hvor kystområderne var plaget af sørøveroverfald. Sådan et ligger der også på Capo Rosso, som samtidig også er Korsikas vestligste punkt, og som var det, vi holdt med udsigt til i går aftes.

Vandreturen ud på næsset og op til tårnet er ikke så lang, som det vi er vant til, men det er en udemærket, flot og kuperet rundtur, som vi besluttede at tage i dag. Vi er nu i et helt andet klima: Vinden blæser lunt ind fra havet. Der dufter af honning og nektar fra de blomstrende buske, der vokser blandt klipperne. Bierne summer og små, grønne firben smutter over vandrestien foran os.

For en gangs skyld spiser vi ikke frokost på en bjergtop, men i kote nul, med fødderne i vand! Og det er også så varmt, at vi efter turen køre et lille stykke mod syd, til den nærmeste sandstrand Plage d’Arone, og hopper i vandet der! I morgen skulle det blive endnu varmere, så vi vil holde os tæt ved kysten med mulighed for afkøling.

Se turen på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/cappo-ross…