Landsbyer og varme kilder i Toscana

November 12, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 11 °C

Vi prøver at gøre tilbageturen mod det kolde og mørke Nordeuropa så blid og rolig som mulig. Allerede i dag kan vi godt mærke, det er blevet koldere, og det er også overskyet til morgens, men vi fortsætter på små veje, og kører snart op i de Toscanske bakker, med stop i små landsbyer, der tit ligger netop på toppen af en bakke.

Første stop er Montemerano. Derefter Petrizzi og Santa Fiora, hvor vi holder for natten. Imellem disse har Jacky fundet et sted med varme kilder! Faktisk er der også et område med varme kilder på Sardinien, som vi på forhånd havde regnet med at besøge. Men vejret har bare været for godt, mens vi har været der. Man drømmer ikke ligefrem om 37 grader varmt vand, når luften er 25-30 grader, og havvandet over 20! Så det droppede vi, men i dag, hvor temperaturen lå omkring 15-16 grader, var det et besøg værd!

Det var omkring Saturnia, og det fine ved området er, at det er et ret stort naturområde, med en bæk der løber afsted med 35 grader varmt vand, og danner flere små naturlige pools, for til sidste at ende i en større terrassedelt sø, med små vandfald. Området er åbent for alle (gratis), og i dag, på en lidt kølig lørdag, var der selvfølgelig mange mennesker! Men vi fandt da et lille sted at dyppe os, selvom vi har været meget i vandet på det sidste!

I morgen fortsætter vi op mod Firenze, som vi har tænkt os at besøge.