• Day 2

Marckolsheim, Rhinen

September 7, 2023 in France ⋅ ☀️ 27 °C

Markerne er kæmpestore i Sachsen-Anhalt. De står med majs, græs og solsikker, men der er også stubmarker og vindmøller! Øst om det sydlige Harzen kommer der flere bakker til, samt bjerge af jordbunker udgravet fra kulminer, og så kommer vi ind i skovene ved Thüringer Wald. Hele denne strækning i Tyskland er flot og afvekslende at køre igennem, men da vores mål er grænsen ved Mulhouse, og der ser ud til at være meget vejarbejde og trafik omkring Stuttgart, kører vi mod vest over syd om Heidelberg og videre ned af A5 forbi Karlsruhe mod Basel. Det er tilbage på den mere trafikerede og kedelige linje ned gennem Tyskland, som vi ellers har undgået de sidste par år.

Men før solen går ned kører vi ud til Rhinen, over en lille bro til en fransk ø der ligger i Rhinen, og parkerer ved flodbreden. Skønt at komme ud og gå lidt i varmen og aftensolen, på den gamle pramsti, efter 750 km, og vide at i morgen aften, er vi måske allerede oppe i bjergene igen.