Bourg-d’Oisans - Col dOrnon - Entraigues

September 12, 2023 in France ⋅ ☁️ 21 °C

Der var regndråber på vinduerne her til morgens, og et meget flot lys over passet Col du Lautaret, med både sol og mørke skyer. Så vi tog den lidt med ro, og kørte så ellers af hovedvejen ned forbi La Grave og til Le Bourg-d’Oisans. Gik lidt rundt i byen, men kørte så ellers videre af en lille bjergvej, som vi ikke har prøvet før. Gennem en smal dal og over det lille pas Col d'Ornon. Vi kører på den vestlige kant af bjergområdet Massif des Ecrins, og det er karakteriseret af nogle meget smalle dale, hvor der bare er så stejlt op til toppene på begge sider, så alle vandreturene nærmest må starte med at man går 1000 meter stejlt op gennem skov. Og så kommer man ellers op til nogle meget flotte toppe, men det er noget af et arbejde hver gang at skulle op og ned på den måde. Vi har gjort det i dalen Valgaudemar for et par år siden, men i dag holdt vi os nede i dalen, der førte os forbi små bitte landsbyer som: le Chantelouve, la Chalp og Entraigues. Det er langt udenfor turistruten, men ret hyggeligt at køre igennem, og flot at se de gamle stenhuse og frodige haver med grønsager og frugttræer. Der er også langt mellem supermarkederne heromkring, så det er godt at være selvforsynende!

Vi endte med et stop ved en lille bade sø. Selvom der ikke er så meget sol i dag, er det varmt og dejligt med et bad!