Beaumont - mellem Les Écrins og Dévoluy

September 13, 2023 in France ⋅ ☀️ 19 °C

Vi kører på endnu mindre veje (med græs på midten) end i går. Gennem landsbyerne Les Verneys, og Les Angelas op til passet Col de Parquetout, møder ikke en eneste bil på vejen, men landsbyerne ser fine og aktive ud. Der er gårde med dyr, haver og mennesker og fællesovnen, som man brugte til at bage brød i sammen, i gamle dage, ser ud til at have været i brug for nylig! Efter passet kommer vi ned til landsbyen Sainte-Luce, men lige inden gør vi et lille stop i Col de l’Holme, hvor vi har udset os en mini-top, Le Chauvet (1.700 m.) vi vil gå op på, for lige at holde benene i gang! Vi kan se der græsser køer på toppen, og nede i starten er der også markveje, der bliver til ko-stier længere oppe, men køer er altså ikke nær så gode til at lave fine vandrestier som får! Og desuden er det ret stejlt og ret højt græs, men op kommer vi dog, og lige på toppen er der godt med blæst og lidt regn, så det bliver bare til et hurtigt billede, og så skynder vi os ned igen!

Vi fortsætter til Corps, og kører så nord om søen Lac du Sautet og mod syd, igen på små veje, langs med bjergområdet Devoluy. Det er ret flot. Vi har vandret to ture i Devoluy tidligere, men kan godt komme tilbage hertil en anden gang igen. I Veynes køber vi lidt ind, og kører så mod Sigoyer, for at besøge Pierre og Francoise et par dage.