• Day 12

Pic de Gleize. Vandring i Devoluy

September 17, 2023 in France ⋅ ⛅ 23 °C

Vi kørte op i det lille pas; Col de Gleize lidt nord for Gap, hvor der både er fint at holde og overnatte, og samtidig også udgangspunkt for flere vandreture op i de lidt rå bjergtoppe som er så karakteristiske for området Devoluy. Vi havde også hørt, der skulle være muflon her, så det trak jo også. Og så skulle det være nogenlunde tørrevejr i dag, men nok regn igen i morgen, så derfor var det fint, ikke at skulle køre så langt i dag, men udnytte tørrevejret til en vandretur.

Vi gik en rigtig fin rundtur. Først lidt rundt på kanten af en dal, vi havde faktisk regnet med at fortsætte hele vejen rundt forbi den forladte landsby Chaudon, men da vi mødte en sti, der førte op på den højderyg, hvor muflonnerne skulle holde til, valgte vi at søge derop, og dermed også bestige toppene Pic de l’Aiguille og Pic de Gleize. Der var flot udsigt i det lidt disede vejr. Ingen muflon, men masser af køer med klokker, og også en del andre søndagsgæster.

Men nu er her stille på vores holdeplads, en lille regnbyge har frisket luften op, og måske kan vi høre ulvehyl i nat, for det er der også i dette område!

Se ruten på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/pic-de-gle…