Satellite
Show on map
  • Day 17

    Dag 14, 300 mijl

    May 12, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

    Rond de klok van 7 word ik wakker, anders dan voorgaande dagen, in een warm bed en van alle gemakken voorzien.

    Ik stuur Shane, die gisteren ook in BBL is aangekomen, een sms of hij koffie wil gaan drinken. We praten wat bij en gaan daarna ieder onze eigen weg.

    Ik ben van de PCT afgegaan op mijlmarker 273. 300 mijl vandaag zou dus mogelijk moeten zijn, dat klinkt mij erg goed in de oren, 14 dagen onderweg en bijna 500km gelopen. Ik moet echter nog wel een kleine 7km lopen voordat ik weer op de PCT ben. De lat ligt hoog vandaag!

    ik loop weg vanuit het motel, eerste stuk over de verharde weg. Al snel ga ik het bos in en begin aan een stevige klim om weer op de PCT terecht te komen. Vrijwel de gehele ochtend loop ik in het bos, de temperatuur is aangenaam en het bos voorziet me van schaduw. Ik lijk wel de enige wandelaar vandaag, het is Tiffany die mijn hoofd binnendringt: 🎵I think we are alone now🎵. Het blijkt een stevige oorwurm. Ik hoop snel iemand tegen te komen zodat ik deuntje uit mijn hoofd krijg.

    In de loop van de middag verdwijnen de bomen en maken plaats voor wat struiken en verschillende rotspartijen die het landschap een fraai karakter geven. Als de dag op een eind loop nader ik een prachtige canyon die ik volg totdat ik kamp maak voor de avond. Maar niet voordat ik de 300 mijlmarker gepasseerd ben! De eerste 50km+ dag is een feit 💪. Ik ga voldaan de nacht tegenmoet.

    P.s. Shane heeft een YouTube kanaal, de eerste video met ‘on trail footage’ staat online, met daarin een kleine bijrol van mij. Voor geïnteresseerden:

    https://youtube.com/channel/UCXp7CaSNGQZgPCMFOi…

    Of zoek op Shane Brink
    Read more