Satellite
Show on map
  • Day 38

    Dag 35, Crabtree Meadows

    June 2, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 7 °C

    Tigger (bijnaam) die ik gisteren ontmoet heb heeft een lift kunnen regelen terug de berg op. Nadeel is wel dat het al om 6:00 is, ik ga niet op zoek naar een beter alternatief en ga ook voor deze optie.

    Het is een gast die al 10 jaar in zijn bus leeft, ik neem letterlijk plaats in zijn keuken. Prima kerel verder hoor, maar ik ben nog niet eerder geïntroduceerd met ‘van-life’. Het duurt bijna 50 min voordat we weer op de plaats zijn waar we gisteren zijn vertrokken.

    Voor mij begint het me een aardige klim, hetzelfde waar gisteren naar beneden ben gekomen. Terug op de PCT klimmen we nog iets verder en dan is het moeder natuur die zich van haar beste kant laat zien. Ik loop praktisch de hele ochtend met mijn telefoon in de hand om foto’s te maken.

    In de middag loop ik wederom het bos in, die mijn uitzichten ontneemt. Ik had eigenlijk geen bomen verwacht op deze hoogte, ik ben al een tijde boven de 3300m. Af en toe opent het bos zich en ik kan me weer vergapen aan het moois om me heen.

    Het eindstation vandaag is crabtree meadows campground. Dat is het ‘basiskamp’ voor de klim naar top van mount Whitney, de hoogste berg in continentaal Amerika (zonder Hawaii en Alaska). Deze berg ga ik morgen op, hoewel het geen onderdeel is van de PCT. Maar ik kom er heel dicht langs en mijn PCT vergunning bevat ook een vergunning voor de beklimming van Whitney, wat voor niet-PCTers een loterij is. Dus die kans laat ik zeker niet liggen!

    👋👋
    Read more