Satellite
Show on map
  • Day 37

    Dag 34, Lone Pine

    June 1, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

    Het is minder fris als ik wakker word vergeleken met gisteren. Mijn tent vangt een van de eerste zonnestralen op, wat het nog wat makkelijker maakt om de dag te starten. Ik doe vandaag enkel iets van 14km op de PCT en 5km om af te dalen naar de parkeerplaats.

    Het is ongeveer 10:00 als ik op de parkeerplaats ben, ik zie helaas niet gek veel auto’s, wat het wel eens moeilijk kan maken om een lift te kunnen krijgen naar Lone Pine. Het is geen doorgaande weg, dus al het verkeer dat er is gaat van of naar de berg. Ik zie een park ranger en vraag of hij me naar het dorp kan brengen, hij zou wel willen maar mag dat niet in zijn werktruck. Ik mag een stukje meerijden, tot aan de camping waar misschien wat meer verkeer is.

    Het eerste half uur is er nog geen auto voorbij gekomen, samen met twee lotgenoten besluiten we maar om naar het dorp te lopen, wat bijna 40km verderop ligt. Ondertussen worden we gepasseerd door twee auto’s die onze opgestoken duim negeren. Het is de derde auto die stopt en ons graag mee wil nemen, de rit naar beneden (het dorp is 2000m lager dan de parkeerplaats) duurt bijna een half uur, blij dat we dat niet hoeven te lopen! Het is rond het middaguur dat we in het dorp zijn.

    Met mijn ‘nieuwe vrienden’ maak ik alvast wat plannen voor het avondeten en ga op zoek naar een bed voor de avond. Ik moet nog even zorgvuldig de route bestuderen want nu komt er een lange ‘food carry’ (lang stuk tussen dorpen) aan, ik wil niet te veel meenemen, in de nabije toekomst zijn de hoogste bergpassen van de PCT aan de beurt die ik liever niet doe met dood gewicht in mijn tas.

    Tevens bepalen de bergpassen nu veelal het tempo, de meeste hebben nog sneeuw en zijn het makkelijkst te passeren in de vroege ochtend als de sneeuw nog hard is en er overheen gelopen kan worden ipv met elke stap er doorheen zakken.

    Ik kom in totaal op 8 dagen, dat is net te doen. Direct maar even naar de supermarkt om de benodigde hoeveelheid eten te gaan halen.

    De rest van de dag is toegewijd aan zoveel mogelijk uitrusten voor het zware deel dat ik vanaf morgenochtend ga starten.

    Lone Pine is een leuk klein dorpje met alles wat een wandelaar nodig heeft. En heeft een van de beste uitzichten die ik gezien vanuit een dorp tot nu toe. Het kijkt uit op de hoogste berg in continentaal Amerika!

    👋👋
    Read more