Satellite
Show on map
  • Day 77

    Dag 74, Ashland

    July 11, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 33 °C

    Ik heb nog zes uurtjes te gaan voordat ik in Ashland ben, althans bij de weg waar ik hopelijk een lift kan krijgen het dorp in. Om 5:00 uur de wekker, dan ben ik er rond de middag voor lunch.

    Het pad is erg makkelijk vandaag, nauwelijks obstakels en een perfect onderhouden pad lijkt het. Is dat een verschil met Californië? Wellicht te vroeg om daar over te oordelen. De temperatuur is nog lekker deze morgen, maar er wordt meer dan 37 graden voorspeld, voor het zover is wil ik graag op bed liggen 😜.

    Op de weg naar Ashland is nauwelijks verkeer, ik loop naar Callahans lodge, ongeveer 5km verder, waar een lift krijgen makkelijker is. Ik ben er nog geen 5 minuten en er wordt al een ritje aangeboden. De man laat me snel even Ashland zien, waar ik boodschappen kan doen en goede plaatsen om te eten. Eerst even lunch, dan naar het motel. Het is bijna twee weken geleden dat ik gedoucht heb 😳 (afgezien van die ene keer in de rivier). Dus dat is prioriteit nummer 1!

    Daarna naar de laundromat, ook dat is lang geleden. Dan is het even tijd om uit te rusten. Ik probeer ondertussen de logistiek voor Oregon uit te vogelen, het heeft een stuk minder makkelijk toegankelijke dorpen dan Californië, dus herbevoorrading is lastiger. Er zit niet veel anders op dan pakketjes met eten vooruit te sturen, dus morgen nog even naar het postkantoor.

    Het is 21:00 geweest als ik naar de supermarkt, 2km verderop ga, het is zo heet gedurende de dag dat ik niet naar buiten wilde. Gelukkig is de supermarkt open tot middernacht. Ik haal eten voor de volgende 550km en loop weer terug naar het motel, bedtijd 🥱.

    👋👋
    Read more