Satellite
Show on map
  • Day 96

    Dag 93, Jachtseizoen

    July 30, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

    Gisteravond zag ik dat Snoqualmie Pass ongeveer 55km van mij vandaan is. Met mijn normale starttijd, 6:00 uur, moet ik daar rond 17:00-18:00 kunnen zijn. Mooie tijd om daar even te stoppen voor wat avondeten. Dat is dan ook het plan voor vandaag geworden.

    Ik loop wat achteloos door het bos, zoals ik inmiddels al ontelbare kilometers heb gedaan. Opeens hoor ik geweerschoten ten oosten van me, eerste gedachte is, pff Amerikanen. Dan volgen er meer schoten en dat wordt een heel salvo, ik denk dat het jachtseizoen geopend is. Ik weet niet precies waar ze op jagen, maar ik zou denken dat een goede jager maar een enkele kogel nodig heeft. Het is allemaal nog aardig ver weg, dus maak me geen zorgen en waarom zouden ze op mij schieten? Misschien kun je nog wat soep trekken van mijn botten, vlees zit er niet veel meer aan.

    Dan hoor ik ook schoten vanuit het westen, al wat dichterbij. En veel ook, wat is hier gaande zeg! Ik neem aan dat ze weten dat ze niet de enige in het bos zijn. Ik ben toch wel enigszins blij als ze het voor gezien houden na een uurtje.

    Het is vandaag een test voor uithoudingsvermogen, het pad gaat continu omhoog en weer omlaag, niet veel, elke keer 100m ofzo, maar het is zeker vermoeiend.

    De mooie plekjes zijn vandaag spaarzaam, jammer. Wat wel fijn is dat er nu veel riviertjes en stroompjes met ijskoud water zijn. Dan kan ik daar wat verkoeling zoeken op nog een warme dag.

    Om 17:30 ben ik in Snoqualmie, goede timing. Ik bestel twee maal eten, ik ben compleet uitgehongerd vandaag van al de heuveltjes.

    Na het eten haal ik nog een ijs bij de winkel aan de overkant van de straat. En loop dan nog 6km verder om daar kamp te maken.

    👋👋
    Read more