Peru
Pedro Ruiz

25-7 Pedro Ruiz - Huembo

July 25, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 24 °C

Met de fietsen op een minivan en wij er in naar boven naar het natuurreservaat Huembo. Daar kan je de geweldige spatulatailed kolibrie zien. Dat lukt niet, maar wel 3 (4?) andere soorten kolibries. Ze worden daar gevoerd en bij de voerplaats staan dan stoelen. Wat kan je ze dán mooi zien zeg.
      En daarna dik 20 km. naar beneden suizen. Lekker hoor.
      Vanavond vertrekken we met de bus naar Yurimaguas. De fietsen en de meeste bagage kunnen hier in het hotel blijven. Ik vind het wel spannend om zo veel achter te laten en ook hoe het me gaat bevallen op de boot. Stond echter wel ook op mijn verlanglijstje.
      Ik denk dat we nog wel 1 keer WiFi hebben, maar stel van niet, dan horen jullie waarschijnlijk 10 dagen niets van ons, en wij niet van jullie😢.
      Foto's komen per stuk hierbij vanwege de WiFi hier.

24-7 Pedro Ruiz

July 24, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 20 °C

Tot onze verbazing gaat er 's morgens muziek aan in het restaurant. Wel beter te nakken dan die aan het zwembad.
      Het is al vroeg snikheet, maar al vogels spottend, watervallen kijkend, 1 koud drankje (meer was er niet onderweg) en volop genietend van een prachtig, steeds smaller en steiler wordend dal, halen we toch Pedro Ruiz al best vroeg. We blijven omdat we naar het natuurreservaat met de kolibries willen. Het hotel zou goede WiFi hebben, maar dat valt tegen. Dat is moeilijk voor een footprintjunk. Gelukkig lukt het me om de footprint van gisteren te uploaden, al ijsberend in de gang, want dat werkt het best lijkt het.
      We eten een hamburger met friet, Karin helemaal blij.

6-8 Pedro Ruiz, home sweat home

August 6, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 21 °C

Voor mijn doen slaap ik een gat in de dag: 7 uur wakker. Lekker.
      Ontbijt met een broodje kaas, terwijl wij dachten dat we ook eieren hadden besteld. De batido was lekker en veel, de cafetito slap en mierzoet. Geen cafetito meer dus.
      Dan op weg naar winkelcentrum, maar alle tuktukkers weten niet wat dat is, het is maar een kilometer. Dus we lopen en hebben alles wat we nodig hebben al gevonden voor we er zijn. De bank hoest helaas weer alleen 400 soles op.
      Dan met de tuktuk terug naar het hotel en daarna met de volgende naar de taxi's.
      Daar gaan we voor 25 soles pp mee naar Pedro Ruiz. Dus komen we uit in Nuevo ergens, moeten 10 soles dokken, en daarna in de volgende taxi weer 25 soles. Woest word ik daar van. Het gaat niet om het geld, maar om het feit dat ik 3 keer iets vraag, 3 keer hetzelfde antwoord krijg en dat er dan iets anders gebeurt. Machteloos ben je, waardeloos. Maar ook hier 3 keer scheepsrecht. We moeten na een half uur rijden nog even een kwartiertje wachten tot onze chauffeur gegeten heeft, maar uiteindelijk komen we dan toch in Pedro Ruiz. De haarspeltbochten aan het eind vallen me mee, zelfs terwijl ik helemaal achterin moet zitten. (waar bij andere auto's de kofferbak zit zeg maar). Ik geef de mevrouw van het hotel mijn hangmat, voor het parkeren van onze spullen. Vindt ze nog leuk ook.

Pedro Ruiz