Satellite
Show on map
  • Day 9

    In de ban van het weer

    August 13, 2022 in France ⋅ ⛅ 35 °C

    Morgen, morgen is de dag van de kanotocht. Tenminste dat was het idee. Vanaf aankomst op de camping kreeg ik al een waarschuwing voor het weer. Dus vandaag klaarmaken voor de kanotocht maar ook informeren wat te doen met het weer. Want ik stel liever een dag uit dan in de onweer en regen te gaan kanoën.

    Kano verhuurder zit beneden dus daar even heen gelopen. Dame sprak alleen Frans dus proberen met handen en voeten en Google translate ergens te komen. Kwam op neem, met onweer en regen mag je gewoon het water op dus gaat gewoon door. Zelf wordt ik hier niet zo vrolijk van want ga geen 1100 km rijden om in de regen een kano in te stappen.

    Eerst maar boodschappen gedaan. Met twijfels naar de receptie gelopen om te vragen wat hun verstandig vonden en of ze me kunnen helpen.

    De man van de receptie vond niet verstandig en wou me graag helpen de kanotocht te verzetten. Hij belde de kano verhuurder en verplaatst de kanotocht een dag. Alleen de overnachting nog. Office de touristme bellen was siësta. Dus later.

    In de middag de was gedaan. Was later gepland maar nu ik kano tocht ga schuiven moet ik eerder de was doen. Anders te weinig kleding voor later.

    Namiddag naar de receptie terug. Belt de office en die geeft door we bellen je straks. Spoiler: ze hebben nooit gebeld. En ik was 2 minuten te laat met terug bellen want al weer dicht... Grrrr. Morgen maar proberen dit enige wat nog even moet gebeuren anders geen kanotocht.

    Rond 19 uur heel veel geluid van helikopter en vliegtuig. Er is brand over de heuvel blijkbaar dus blus heli kwam vullen voor de camping. Mooi gezicht maar ook eng. Er is zo'n 40km van mij vandaan al een bosbrand van 140ha.

    Dit wordt ook een spannende nacht komt flinke onweersbui hierheen. Klein voorproefje al gehad , vannacht meer...
    Read more