Pula & Kamenjak Nationaal Park

July 21, 2022 in Croatia ⋅ ☀️ 29 °C

Rond 9.30u vertrokken voor een bezoekje aan Pula. Binnendoor gereden waardoor we veel winkeltjes passeerden met lokale wijn en olijfolie. Dan ook maar een flesje olijfolie meegenomen.

Het was alweer een snikhete dag vandaag. In Pula een wandeling gemaakt door het centrum langs de bekendste bezienswaardigheden. Authentieke stad met nog een aantal Romeinse invloeden zoals het amfitheater en de tempel van Augustus.

In de stad ook een kleinigheid gegeten bij een vis zaakje en een aantal leuke souveniertjes op de kop kunnen tikken.

Daarna doorgereden naar Nationaal Park Kamenjak, in het uiterste puntje van Istrie.
    Kaartje kopen want er mogen maar beperkt auto's naar binnen.

Grootste deel van het park was onverhard, met witte grind. Door de enorme droogte
    waren de planten en bomen langs de paden helmaal bedekt met witte stof, waardoor het leek of we door een sneeuwlandschap aan het rijden waren.

Meteen richting het verste punt gereden, kaap Kamenjak. Daar aan een baai (met alleen maar zon en rotsen) een uurtje gezwommen en gesnorkeld en bij de beachbar iets gedronken. Even verkoeling deed goed.
    Jamie op het laatste wel door iets gestoken maar we weten niet juist wat (geen kwallen gezien.. ).

Klein stukje terug gereden naar een beachbar waarover ik op internet had gelezen genaamd Safaribar. Super gezellig.
    Een heel aantal tafeltjes en zithoekjes overdekt met palmtakken, tipi's, een zelfgemaakte glijbaan, hoge schommels en een klimpaal voor de kids. Heel leuk gedaan.

Sangria gedronken en daarna gaan kijken bij de kliffen waar mensen aan het jumpen waren.
    Jamie wilde nog in de toren. Voor mij veel te hoog.

Ondertussen alweer 19u dus tijd om terug te rijden. Ontzettend blij om een douche te kunnen nemen na zo'n hete en stoffige dag.