Första dagen på nya året

January 1, 2018 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

Åh så skönt med sovmorgon efter en sen nyårsnatt. Dagens plan var att åka till Manly Beach och njuta av bad och sol. Runt tolvsnåret kände vi oss redo att ge oss av. Vi tog bussen ner till färjeläget och sen väntade en behaglig båtresa till Manly. Under båtfärden sökte vi efter billiga lunchställen på TripAdvisor. Det fanns dock inga vad vi i Sverige anser billiga lunchställen utan här är en lunch för runt 100-lappen billigt. Vi bestämde oss för en restaurang som serverade dumplings och bowls. Perfekt ställe för mig som kunde välja och vraka bland olika tofurätter. Vi gick ner till stranden med vår medköpta mat. Stranden var även denna vacker men där var betydligt fler barnfamiljer än på Bondi. Barnfamiljer = man får sand på handduken på grund av springande barn. Vi tog några dopp men det var kallt både i luften och i vattnet. Det var en molnig och blåsig dag med australiensiska mått mätt.

Några timmar senare tog vi bussen tillbaka till boendet och spenderade kvällen med att göra upp planer för Nya Zeeland. Vi hann även se några avsnitt av australiensiska heminredningsprogram på tv. En lugn och mindre händelserik dag kort och gott. Imorgon ger vi oss norrut till Port Macquarie.