Från dunjacka till shorts

December 16, 2014 in the United States ⋅ ☁️ 6 °C

Hej hej bloggen!
    Idag var det dags för avresan från 2 gradig värme till solen och 27 grader celsius!
    Vår SuperShuttle som vi beställt var i tid och hämtade oss vid lägenheten på Upper East Side för att köra oss till flygplatsen New York La Guardia.

Framme checkade vi in väskorna och begav oss till gaten för att vara redo. De utropar ganska kort efter att vårt flyg till Fort Lauderdale är 2 timmar försenat...Suck!

Inte mycket att göra mer än att bita i det sura äpplet och vänta. Vi hade i alla fall en rolig utropare vid vår gate. Han började skämta om flygbolaget Spirit som vi skulle åka med eftersom de var sena och alla som skulle borda planet var smått irriterade. Några leenden lyckades han få fram genom sin "stand-up" i högtalarna :)

Väl framme i Florida gick det väldigt smidigt att hämta ut våra två hyrbilar. Första gången jag varit med om att vi fick välja hyrbil helt själva utan att bli tilldelade en. De pekade farsan till en linje med SUV bilar där han fick välja fritt och jag fick välja fritt bland de mindre bilmodellerna.
    Familjen valde en vit Jeep Compass och jag och Louise tog en Mazda 2.

Vidare körde vi ut till vårt Vacation Village Resort i Weston som stadsdelen heter där vi bor. Tog ca 15min från flygplatsen. Vi checkar in i vår trerumslägenhet med egen ingång till min och Louises avdelning med eget kök och badrum.

Snart efter in-checkning var det dags för mig och farsan att bege oss till BB&T Center för att kolla på hockey. Det var riktigt grym stämning, alla var extremt vänliga trots vi bar Washington Capitals "jerseys" med Backstrom på ryggen. Det blev helt klart en hel del bärs, de hade faktiskt riktig öl som de serverade (Guinness & Harp Lager) inte bara det vanliga Bud light. Dock blev vi halvt ruinerade 28usd för 2 öl... över hundra spänn per öl!

Matchen i sig var inte speciellt välspelad men gick ändå till NHL historien med flest antal straffar genom tiderna. 20 stycken lagda av varje lag. Så i det stora hela var vi mycket nöjda med kvällen trots att Florida Panthers drog det längsta stråt och vann med slutresultatet 2-1 efter straffar.

Vi får se vad morgondagen har att bjuda på. Mer än solsken! :)