US East Coast&Central America

December 2014 - January 2015
A 28-day adventure by Servin Read more

Resan till New York

December 13, 2014 in Denmark ⋅ ⛅ 6 °C

Resan till staterna blev inget direkt anmärkningsvärt. Allting har gått så smidigt som man kan hoppas på.

Det började ändå kvällen innan där vi satt och övervakade stormen Alexander, skulle vi kunna ta oss över Öresundsbron på lördagsmorgonen eller ej?

Bron stängdes ner för att vinden översteg 25m/s på fredagskvällen men öppnades upp igen vid halv tolv på kvällen. Så när vi skulle ta tågen från Malmö C vid 6 tiden på lördagen så var det inga som helst problem.

Sedan började vi vår 9 timmars flygresa till New York med mellanlandning i München.
    Flygning tyckte nog alla gick smidigt, fanns bra med utbud av tv-serier, filmer och spel på planet
    Jag och Louise satt och kollade på åtskilliga avsnitt av Million Dollar Listings: New York på min iPad. Mycket mysigt och tiden gick snabbt. Blev även en och annan Filip & Fredrik-podcast.

Framme på JFK Airport så fick vi gå genom tullen. Tog lite tid för många framför förmodligen struntat i ESTA. Men när vi väl kom fram gick det snabbt. Sen var det bara att hämta väskorna och bege oss till vår transfer från flygplatsen till Manhattan.

Vi åkte med SuperShuttle till vår lägenhet på UES (Upper East Side) Manhattan. Tog ca 1h från JFK airport. Tur vi inte körde själva, vilken jäkla trafik det var...

Vi möttes av en obeskrivligt mäktig vy när vi åkte över Queensboro Bridge. En upplyst panoramavy över hela Manhattan skyline var riktigt vackert!

Väl framme vid vår lägenhet på East 93rd Street kom vi upp i en fantastiskt Duplex lägenhet.

Det var en trerumslägenhet där de slagit ihop 4:e och 5:e våningen som sen anslöt till en takterass med utsikt över hela kvarteret. Tre våningar helt privat, lyx!

Efter att vi gjort oss i ordning lite snabbt begav vi oss på en promenad till restaurangen Tony´s Di Napoli som vi bokat bord på till kl 8pm sedan 3 månader för att vi skulle få ett bord. Det var uppenbarligen en mycket populär restaurang med italiensk mat. Vi åt spaghetti with meetballs och någon annan kycklingspecialitet de rekommenderade. Till det drack vi en kanna med god mörk lager. Louise drack ett gott glas Riesling :)

Vi alla höll på att somna med huvudet i maten då våra kroppar var inställda på att klockan var 4 på morgonen Svensk tid. När vi ätit upp och var nöjda så tog vi taxi tillbaka till vår lägenheten och kröp till kojs. kan bara tala för mig själv men somnade så fort huvudet nuddade kudden :)

Sammanfattningsvis så har resan gått mycket bra och alla är superglada och exalterade över att vara i NEW YORK CITY, The Big Apple!

En händelserik dag i New York City

December 14, 2014 in the United States ⋅ ☁️ 6 °C

Vilken fantastisk dag vi har haft in the Big Apple!

Efter en välbehövd natts sömn gick Uffe och jag till ett café för en frukostdejt. Jag valde granola med yoghurt, banan och torkade frukter - mums! Uffe valde en varm macka med bacon, ägg och majonäs. Kaffe led de ingen brist på då de tog varje chans de fick att fylla på våra muggar. Vi sa nej tack upprepade gånger men de passade ändå på att fylla på när vi hade fullt med mat i munnen och inte kunde säga nej.

Vi mötte upp med resten av gänget och promenerade till Central Park. Så vacker kontrast med växtligheten och skyskraporna! Förutom massa pigga joggare mötte vi även söta ekorrar som hoppade från träd till träd.

Efter besöket i parken tog vi tunnelbanan till West Village - New Yorks gamla kvarter. Vi gjorde våra första shoppingfynd i en liten butik med indiskt tema. Grabbarna smet iväg till närmaste pub för att ta sig en öl. Vi bestämde oss för att promenera till Ground Zero (där World Trade Center en gång stod) och på vägen dit hittade vi en italiensk restaurang med riktigt bra mat. När vi var mätta och belåtna fortsatte vi in mot centrum och skyskraporna. Helt makalöst att se alla dessa vackra byggnader som sträcker sig mot himlen. Tappat räkningen på hur många "wow" som kommit från mina läppar. Ground Zero berörde oss verkligen och vi tog en stund och tänkte på dagen den 11/9 2001 då många miste sina liv och familjemedlemmar. Där de båda tornen stod är nu två stora gropar med symboliska vattenfall som rinner ner i avgrunden. Längs med står namnen på alla som dog.

Vi gick till the Financial District och Wall Street för att sedan fortsätta promenera längs vattnet mot Staten Island Ferry. Vi tog gratisbåten för att kika på Frihetsgudinnan - vilken tjusig dam! Kvällen spenderade vi sedan på julmarknaden i Central Park. Emmie hittade ett fint armband och julstämningen var på topp! Det kluriga var att hitta en taxi hem i vinterkylan. Efter ca en timme gav vi upp och tog tunnelbanan hem. Vi avslutade dagen med kinamat och somnade sedan trötta av intryck och upplevelser.

A truley spectacular New York Christmas!

December 15, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 6 °C

Gårdagen var verkligen fullspäckad med äventyr och upplevelser man aldrig kommer glömma. Denna dagen skulle inte bli sämre på något vis, utan högt tempo morgon till kväll. Det blir så när det är första gången i New York och man bara har ett par dagar till förfogande. Finns så mycket man bara måste uppleva och bocka av från sin "Bucket list".

Så mycket man känner igen från alla dessa välkända filmer och tv-serier, och nu promenerar man mitt ibland det, häftig känsla!

Vi tar väl dagen från början då. Vi gav oss ut hela familjen från lägenheten för att äta frukost. Vi begav oss mot tunnelbanan för att ta något på vägen. Det blev en Crêpes restaurang där de verkligen hade alla sorter man kan tänka sig. Mätta, belåtna och med kaffe i magen gav vi oss ner i tunnelbanan för att bege oss Down town med den gröna linjen.

Vi åkte ner och hoppade av vid Grand Central Station. Därifrån hade vi planen på att gå mot Time Square och överblicka alla dessa välkända billboards. På vägen det snubblade vi på en annan underbar park mitt i centrala Midtown, Bryant Park. Där de bland annat hade en skridskobana. Vi stannade till en stund och njöt av den strålande solen och tittade på alla skridskoåkare omgivna av julstämning till max.

Vi får inte glömma att nämna vilket fantastiskt väder vi lyckats träffa in under vår visit. Stålande solsken och inte ett moln på himlen någon av dagarna.

Vi traskade vidare till Time Square och fotograferade lite och försökte ta in även denna mäktiga känsla. För de som aldrig varit i NYC så går det inte förklara kännslan att vara omgiven av alla dessa enorma skyskrapor och historiska byggnader som sträcker upp i skyn. Det är något som måste upplevas, helt klart! För er som har haft förmånen att besöka denna underbara stad tror jag förstår vad vi menar.

Vidare från Time Square begav vi oss till Rockefeller Center för att ta oss upp till Top of the Rock. För att njuta av utsikten av Manhattan uppifrån. Utsiktsplatsen är på 70:de våningen i Rockefeller Center och hissen tog 45 sekunder upp. Shit vilken utsikt! Efter att vi har varit upp i Petronas Tower i Kuala Lumpur så kan vi med gott samvete säga att detta var något alldeles extra. Att blicka ut över Empire State Building på ena hållet och Central Park breder ut sig som en gigantisk gräsmatta åt andra hållet. Vädret vi planerat in gjorde nog också att upplevelsen blev något alldeles extra.

Efter att njutit av julsånger framför den klassiska julgranen framför Rockafeller så gick vi och åt på en Irländsk restaurang vid namn Pig & Whistle innan kvällen stora höjdpunkt, Radio City Christmas Spectacular.

Det är en julshow av högsta klass med bland annat den kända dansgruppen The Rocketts. Alla tillställningar var slutsålda sedan långt tillbaka så det var tur att vi köpte biljetterna hemma i Sverige innan vi åkte. Alla tyckte att det var en mycket fräck show, 1h 25min bara flög förbi.
    Mer julstämning är svårt att begära :)

Efter detta så begav sig resterande familjen hem med tunnelbanan medan jag och Louise promenerade längs Fifth Avenue och tittade i lite butiker. När vi kollat klart inne på Abercrombie & Fitch så köpte vi en Kaffe-to-go och begav oss också hem till lägenheten på East 93rd street.

Väl hemma satte vi igång en julfilm, "Miracle on 34th street" som utspelar sig just i New York. Kul att se alla scener från Central Park osv. som vi har precis utanför fönstret.

Imorgon bär det av till varmare breddgrader, Fort Lauderdale, Florida, Sunshine State! :)

Från dunjacka till shorts

December 16, 2014 in the United States ⋅ ☁️ 6 °C

Hej hej bloggen!
    Idag var det dags för avresan från 2 gradig värme till solen och 27 grader celsius!
    Vår SuperShuttle som vi beställt var i tid och hämtade oss vid lägenheten på Upper East Side för att köra oss till flygplatsen New York La Guardia.

Framme checkade vi in väskorna och begav oss till gaten för att vara redo. De utropar ganska kort efter att vårt flyg till Fort Lauderdale är 2 timmar försenat...Suck!

Inte mycket att göra mer än att bita i det sura äpplet och vänta. Vi hade i alla fall en rolig utropare vid vår gate. Han började skämta om flygbolaget Spirit som vi skulle åka med eftersom de var sena och alla som skulle borda planet var smått irriterade. Några leenden lyckades han få fram genom sin "stand-up" i högtalarna :)

Väl framme i Florida gick det väldigt smidigt att hämta ut våra två hyrbilar. Första gången jag varit med om att vi fick välja hyrbil helt själva utan att bli tilldelade en. De pekade farsan till en linje med SUV bilar där han fick välja fritt och jag fick välja fritt bland de mindre bilmodellerna.
    Familjen valde en vit Jeep Compass och jag och Louise tog en Mazda 2.

Vidare körde vi ut till vårt Vacation Village Resort i Weston som stadsdelen heter där vi bor. Tog ca 15min från flygplatsen. Vi checkar in i vår trerumslägenhet med egen ingång till min och Louises avdelning med eget kök och badrum.

Snart efter in-checkning var det dags för mig och farsan att bege oss till BB&T Center för att kolla på hockey. Det var riktigt grym stämning, alla var extremt vänliga trots vi bar Washington Capitals "jerseys" med Backstrom på ryggen. Det blev helt klart en hel del bärs, de hade faktiskt riktig öl som de serverade (Guinness & Harp Lager) inte bara det vanliga Bud light. Dock blev vi halvt ruinerade 28usd för 2 öl... över hundra spänn per öl!

Matchen i sig var inte speciellt välspelad men gick ändå till NHL historien med flest antal straffar genom tiderna. 20 stycken lagda av varje lag. Så i det stora hela var vi mycket nöjda med kvällen trots att Florida Panthers drog det längsta stråt och vann med slutresultatet 2-1 efter straffar.

Vi får se vad morgondagen har att bjuda på. Mer än solsken! :)

Första dagen i vackra soliga Florida

December 17, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Äntligen en dag framför oss utan inplanerade aktiviteter. Vistelsen i New York var sannerligen händelserik och fantastisk på alla vis men nu är det dags för ett lugnare tempo. Vi vaknade upp i soliga Florida och i lugn och ro tog vi oss ner till Welcome Center där vi blev erbjudna en gratis frukostbuffé och information om lägenheterna. Vi tackade ja till erbjudandet eftersom vi inte hunnit köps hem någon frukost. Vi misstänkte starkt att de skulle försöka sälja på oss en lägenhet eller två och rätt fick vi. Efter frukosten blev vi guidade i området och visad en av deras nyaste lägenheter. Visst var den fin och lyxig men vi var mest intresserade av att komma ut i solen och ner i poolen. Per och Lena fick snällt lyssna på säljsnacket medan vi "barn" gick ut och försökte få upp en kokosnöt.

När de tackat nej några gånger kom de äntligen ut och vi åkte till en mataffär för
    handla förnödenheter. Wow jag älskar USA, så mycket ekologisk och vegetarisk mat att välja mellan. Med bagaget fyllt av god mat åkte vi tillbaka till lägenheten. Vi spenderade eftermiddagen i poolen - så härligt!

Eftersom Lena fått nytt jobb passade vi på att korka upp en vinare och fira henne. Efter god mat och mycket skratt spelade vi kort och avslutade kvällen med två avsnitt Million Dollar Listing New York.

Bögstranden och grillning 18 december

December 18, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Började morgonen med en kort joggingrunda runt kvarteret med pappa och Linnéa. Var ju tvungen att prova mina nya Adidas (Energy Boost) löpskor som jag köpte igår. Se om det var så bra dämpning som säljaren på Footlocker utlovade, "releases the pressure all over your body" ;-)
    Visst funkade dem bra, jag bara flög fram i 3.5km. Det säger också något om vilka gigantiska ytor det är här i Florida. Ett kvarter/block är 3.5km, i New York är det typ 350m.
    Louise, mamma och Emmie gick på en power walk istället.

Efter frukost satte vi oss i bilarna för att köra till F.t Lauderdale Beach. Eftersom vi körde två bilar och det är ca 30min till stranden så bestämde vi att vi skulle ses vid en viss adress.
    tydligen så saknades just den adressen på pappas Google maps så vi kom inte riktigt till samma ställe. Trots vi var på samma strandrämsa så hjälpte det inte så mycket när den är flera kilometer lång. Så vi fick lägga oss och njuta av havet på olika håll. Vattnet var helt underbart!

Efter ett tag bestämde jag mig för att gå en bit för att se om jag kunde hitta resten av familjen. När jag gått några hundra meter så ser jag till min häpnad två tatuerade, biffiga män stå och strula ute i havet samtidigt som en annan stod och fotograferade dem. Lite förnärmad tittade jag upp mot stranden istället eftersom jag promenerade vid vattenbrynet. Där ser jag först att de sitter och glor på samma par ute i vattnet, "de tycker väl också det är lite märkligt" tänkte jag. Men efter en lite närmare betraktelse ser jag att det bara är män, inte en kvinna i sikte och majoriteten sitter med tanga-kalsingar och blir insmorda med solkräm av andra män...jag är och går på en BÖGSTRAND! Jag vände snabbt tillbaka till där jag och Louise satt vårt läger och berättade vad jag skådat. Hon trodde naturligtvis inte mig och var tvungen att skåda det med egna ögon...hehe. Efter en stund kommer även hon tillbaka med ett brett leende på läpparna.
    "Du talade ju sanning" sa hon förvånat.

När vi var nöjda med sol och bad efter några timmar gick vi upp för att äta lunch och sedan bege oss tillbaka till lägenheten i Weston. Senare på kvällen efter att ha sovit middag och tagit det lugnt gick vi ut och grillade. Tänk att vi grillar 5 dagar innan julafton! Det är lite galet när man tänker på det. Mätta på kalkonburgare så satte sig övriga familjen och spelade kort med en god drink i handen. Själv satte jag mig lite smått "lullig" för att boka Air boat till mig och pappa för morgondagen när han fyller 50år!!! Vi ska då på ett safari i Everglades och förhoppningsvis se alligatorer. Men framförallt ska vi åka med de dunder snabba träskbåtarna som går upp till 65km/h.

Må väl alla ni där hemma, det gör vi! :)

Sawgrass Mills - USAs största outlet

December 19, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

Hej från paradiset!

Träningslusten hos oss alla var på topp denna onsdag. Lena och Emmie var med på vattengympan som hotellet anordnade samtidigt som jag, Uffe och Linnéa svettades på gymmet. Så skönt att bli av med lite energi! Per som nyligen blivit opererad för sin fot glassade i solen.

Vi valde en ny större pool är det var mer liv och rörelse. Med radiohits i bakgrunden beställde vi lunch bestående av korv och hamburgare. Med varje beställning ingick det en lott. När klockan blev 13.00 började dragningen av nummer. Vinster som kepsar och tröjor lottades ut till glada amerikanare. Högsta vinsten var tre dagars gratis boende på en av deras resorts. När numret ropades ut hörde jag ett glatt tjut till höger om mig, min kära svärfar strålade nästan starkare än solen. Glad skuttade han fram och hämtade sitt pris. Stort grattis!

Vi hade hemma i Sverige konstaterat att vi skulle bo 15 minuter iväg från Förenade staternas största outlet. Tjoho ikväll var det äntligen dags för ett besök. Vi delade upp oss och träffades igen efter tre timmar. Uffe hade hittat träningskläder, ett par skor och en skjorta. Glatt visade jag upp mina inköp från Victorias Secret men blev lite besviken på att jag endast hunnit med en affär på tre timmar... Det får nog bli minst ett besök till innan vi lämnar Florida och USA.

Puss och kram från Lojsan och Uffe

Everglades & 100års firande (50 x 2)

December 20, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Idag var dagen då pappa Per fyllde 50år. Det uppvaktade vi med champagnefrukost på sängen med jordgubbar och choklad. Champagnen bjöd mormor Ingrid och morfar George på hela vägen hemifrån Sverige. Efter en mysig frukost var det dags för mig och farsan att sätta oss i bilen för att köra till Everglades. Vi var mycket förväntansfulla över att åka Airboat och skåda alligatorer i Floridas träskmarker.

Vi lyckades till slut ta oss fram efter diverse avstängda vägar och nybyggnationer som inte fanns med överhuvudtaget på GPSen. Framme vid Loxahatchee Wildlife Refuge hoppade vi på en av dessa välkända Airboats som vi sett glida fram på floder i otrolig fart så många gånger på TV men aldrig åkt själva. Vi åkte på en timmes tur med en guide som berättade om Everglades och dess historia, en intressant "side note" var att träskmarken ute runt Everglades såldes en gång i tiden för $5 / hektar. Nyligen har stora ytor sålts för att bygga villor för $220.000 / hektar, hyfsad avkastning. Innebär några snuskigt rika barnbarn. Vi fick även se en hel del fågelarter och ett gäng alligatorer i olika storlekar. En upplevelse som vi absolut inte vill ha ogjord.

På vägen hem käkade vi lunch på ett bra hak med Brasiliansk ägare med goda hemmagjorda burgare och pappa tog en kycklingrätt med superstark sås som de varnade för flera gånger men han insisterade, så klart.

Under tiden vi var på vår utflykt så vara alla tjejerna på Sawgrass Mills och shoppade loss. De kom hem med händerna fulla av påsar med alla deras fynd. Louise kommer säkert berätta mer i detalj framöver.

Jag och pappa satt och drack kanadensisk whiskey i väntan på att damerna skulle komma hem så vi kunde åka till restaurangen Bahama Breeze för att fira både mamma och pappas 50års dagar. Varav den grundläggande anledningen till denna USA resan. Det blev en lyckad kväll med mycket god mat och god dricka. Stort grattis till er!

Kan tilläggas att Louise var vår dedikerade chaufför så nu har hon kört Jeep i USA också!
    Imorgon bär det av för mitt och Louises äventyr på egen hand i Centralamerika med startpunkt i El Salvador. Hasta luego!

Mardrömmen vi inte kunde vakna upp ur

December 21, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

Idag skedde en av de värsta sakerna som man kan tänka sig. Tanken var att vår resa till Centralamerika skulle påbörjas idag. Vi skulle flyga från Fort Lauderdale till El Salvador som vi bokat redan i början av april i år. Vi har även bokat boende och en äventyrsutflykt med klättring på vulkankrater med mera.

När vi vaknar upp lördagen den 20:e har vi ett mejl från Spirit Airlines om incheckning online vilket inte är något konstigt alls. Jag öppnar länken på min iPhone och försöker checka in oss genom alla dessa ofantligt många steg. Tilläggas kan att Spirit är USAs motsvarighet till Ryan Air hemma i Europa, med andra ord budget! Jag trycker naturligtvis accept på alla frågor som dyker upp på skärmen om att välja sittplats, inget extra osv.

Något diffust meddelande kommer slutligen med att vi förmodligen är incheckade. Vi tänker inte så mycket mer på det då det är mer än 24h tills vår flight ska avgå enligt de biljetterna som vi köpt.

Efter att ha firat pappas & mammas 50års dagar på restaurang så går vi in igen för att dubbelkolla så att allt är klart för morgondagens avresa . Till vår förskräckelse ser vi att de har ställt in vårt plan och ändrat avresan från 21 dec till 20 dec. Vi ska alltså flyga samtidigt som vi sitter på vårt hotellrum! Den hemska känslan i magen är svår att beskriva. Vad fan gör vi nu?!

Tydligen har jag via mejlet som kom kl 8am på morgonen accepterat förändringen utav datumen utan att reflektera något som helst utöver det. Vi ringer till Spirit Airlines och de säger bara att vi är "No Show" på vår flight och att de inte kan göra något åt det eftersom vi accepterat ändringen online. Det går inte heller något plan till El Salvador den 21 dec.

Vi försöker köpa nya flygbiljetter med ett annat flygbolag till El Salvador och går sedan och lägger oss vid 2am på morgonen galet oroliga över hur vår resa ska fortskrida. Den har ju inte ens hunnit börja!

Vi vaknar upp vid 8am och möts av ytterligare ett dåligt besked, biljetterna vi försökte köpa natten innan kunde inte bekräftas då de inte existerade längre... det finns alltså inga direktflyg alls till El Salvador.

Vi blir tvugna att vigda vår sökning för att lösa detta kaos som uppstått. Vi väljer att köpa flygbiljetter direkt till Guatemala City istället som skulle vara vårt nästa stopp på vår rundresa i Centralamerika efter 2 dagar i El Salvador. Biljetterna var naturligtvis svindyra, 9000SEK för mig och Louise. Men vad har vi för val?! Vi vill ju inte missa hela vår planerade resa.

Vi får stressa som in i bomben för att ringa runt till diverse instanser för att få rätt på allt. Vårt plan går nämligen kl 1pm från Miami International Airport. Inte där vi skulle lämna vår hyrbil. Ringer till DOLLAR Rent A Car och ändrar återlämningsflygplats vilket som tur var gick bra.

Sen var det bara att packa väskorna, checka ut och hoppa in i bilen och köra mot Miami.

Nu sitter vi på flygplanet till Guatemala City med 98% spansktalande passagerare. De övriga 2% är jag och Louise.

Hola från Guatemala City!

December 22, 2014 in Guatemala ⋅ ☀️ 23 °C

Doften av vitlök, lime och tomatsås fyller det vackert inredda köket på calle 12. Eller vänta, lika bra att ta allt från början.

Flygresan till Guatemala gick smidigare och bättre än vi kunnat hoppas på. Med den envisa klumpen i magen orsakad av ändrade planer och utgifter för nya flygbiljetter gick vi genom passkontrollen. Enkelt och snabbt fick vi stämpel i passet och med taxibiljetten i handen gick vi ut för att omfamnas av nya intryck. En liten man visade oss in i en gammal taxibil och iväg åkte vi.

Hotellet vi bokade i sista minuten från flygplatsen i Miami levde upp till våra förväntningar och mer där till. Två dubbelsängar, stort kök, vardagsrum och en toalett i marmor, inte helt fel. Personalen i receptionen pratar engelska vilket är väldigt skönt eftersom min spanska är nästan bortglömd. Kvällen spenderade vi på hotellet för att samla tankarna och planera in lite aktiviteter. När våra magar började kurra gick vi tvärsöver gatan och åt på TGI Fridays.

Vi vaknade tidigt och gick ner för att äta en ordentlig hotellfrukost. Frukostbuffén var rätt lik den svenska förutom tortillas och en svart sörja som ingen av oss vågade prova. Eftersom det är en stor tidsskillnad (7h) passade vi på att ringa till våra föräldrar på morgonen. I lugn och ro gav vi oss sedan ut för att utforska staden. Vi bokade två utflykter hos Guatemalan Adventures. Imorgon ska vi med en personlig guide vandra upp för den aktiva vulkanen Pacaya. Vi blir upphämtade klockan 08.00 och vi har blivit informerade om att ha bra skor och jacka då det kan bli kallt. Ska bli riktigt kul och spännande. På torsdag ska vi besöka en av de största marknaderna i Centralamerika, Chichicastenango. Efter marknaden blir det en tur till Largo de Atitlán som ska vara en otroligt vacker sjö.

Eftersom vi har ett fint kök på hotellrummet passade vi på att köpa hem lite mat och god dricka. Just i detta nu står Uffe och lagar pasta och köttfärssås, vilken fantastisk kille jag har! Uffe te amo <3