Första dagen i vackra soliga Florida

December 17, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Äntligen en dag framför oss utan inplanerade aktiviteter. Vistelsen i New York var sannerligen händelserik och fantastisk på alla vis men nu är det dags för ett lugnare tempo. Vi vaknade upp i soliga Florida och i lugn och ro tog vi oss ner till Welcome Center där vi blev erbjudna en gratis frukostbuffé och information om lägenheterna. Vi tackade ja till erbjudandet eftersom vi inte hunnit köps hem någon frukost. Vi misstänkte starkt att de skulle försöka sälja på oss en lägenhet eller två och rätt fick vi. Efter frukosten blev vi guidade i området och visad en av deras nyaste lägenheter. Visst var den fin och lyxig men vi var mest intresserade av att komma ut i solen och ner i poolen. Per och Lena fick snällt lyssna på säljsnacket medan vi "barn" gick ut och försökte få upp en kokosnöt.

När de tackat nej några gånger kom de äntligen ut och vi åkte till en mataffär för
    handla förnödenheter. Wow jag älskar USA, så mycket ekologisk och vegetarisk mat att välja mellan. Med bagaget fyllt av god mat åkte vi tillbaka till lägenheten. Vi spenderade eftermiddagen i poolen - så härligt!

Eftersom Lena fått nytt jobb passade vi på att korka upp en vinare och fira henne. Efter god mat och mycket skratt spelade vi kort och avslutade kvällen med två avsnitt Million Dollar Listing New York.