Ankomst till Singapore

October 18, 2013 in Singapore ⋅ 🌧 31 °C

Flygresan gick bra hela vägen från Kastrup till Singapore. Förväntade mig att resan skulle vara betydligt drygare än vad den var :) Hade iPaden fulladdad med filmer och serier (över 20h).
    Tittade på 1 avs. Sons of Anarchy, 2 avs. Homeland, 3 avs. The Good Wife och långfilmen Man of Steel... sov ett par timmar sen var vi framme :) det galnaste var att jag hade ca 50% batteri kvar när vi landade :O

Väl framme i 32 gradig värme gick det snabbt och smidigt. Fick visum direkt, tjejen som jobbade där tittade bara lite snabbt på mitt för ifyllda kort och frågade hur länge vi hade flugit? 13h svarade jag. "Oh shit" sa hon och satte en stämpel i passet :)
    Hämtade väskorna och planerade att leta upp en taxi. Innan vi visste ordet av stod vi i kön till taxibilarna och blev slussade in i en bil. Vi sa vilken adress vi skulle till sen bar det av. Vi kom ganska fort på att vi glömt ta ut kontanter på flygplatsen så vi kunde betala taxin, men lugnade oss ganska snart då vi såg kortterminal i bilen och klistermärke "Accept all credit cards".
    30min senare var vi framme vid vandrarhemmet och resan kostade 20S$=100SEK (mycket billigt) vi lämnade fram kreditkort och taxichauffören som tidigare varit så trevlig och gullig blev vansinnig och började svära något vi inte riktigt förstod :P

Lika glada var vi och checkade in på vandrarhemmet G4 Station i ett privat dubbelrum med AC.
    Vandrarhemmet var mycket fint och perfekt läge. ca 200kr/pers/natt

Singapore var som väntat väldigt rent och fint land, inte någon tillstymmelse till skräp någonstans.

Senare på kvällen besökte vi stadsdelen Little India som låg precis runt hörnet från vandrarhemmet. En mycket häftig och speciell upplevelse, vissa butiker längs gatan hade öppet 24/7 där de sålde massa unika saker som man inte hittar hemma och en väldig massa guld. Vi passade såklart på att äta fantastiskt god indisk mat när vi var där och jag köpte även ett par flip-flops för 10kr :)

Efter det kröp vi till kojs mätta och belåtna.