Orchard Rd, Flyer och Marina Bay Sands

October 19, 2013 in Singapore ⋅ 🌧 31 °C

Gick upp vid halv 10 för att äta frukost, på vandrarhemmet ingick enkel kontinental frukost som dög bra.

När vi gjort oss i ordning gick vi till Orchard Road som ligger på gångavstånd från vandrarhemmet. Orchard Road är känt för sin shopping, där är kilometervis med köpcenter efter köpcenter. Precis när vi kom fram öppnade himlen sig med ett skyfall så vi satte oss på Starbucks i 30min undertiden det regnade och tog en kaffe. Sedan fortsatte vi med shoppingen och för mig blev det ett par sneakers och en ny A&F t-shirt till samlingen. Louise shoppade inte helt oväntat loss på Topshop :)

Efter lunch bestämde vi oss för att promenera (4km) till Singapore Flyer, världens största pariserhjul. Cool upplevelse att se Singapore uppifrån och ta massvis med bilder med vår systemkamera.

Efter turen gick vidare till Marina Bay Sands Hotell. Vilket komplex alltså, går inte att beskriva med ord. Ovanpå hotellet som består av 3 skyskrapor så finns en Skypark med superlyxig swimmingpool och palmer osv. inne i hotellet finns alla de lyxigaste butikerna man kan tänka sig och ett av världens största Casino. Funderade på att köpa ett diamanthalsband till Louise som gick på 4.800.000S$ men de tog inte kredit ;) Ett tips till alla är att om ni inte har sett hotellet tidigare, kolla upp det.

Dagens äventyr hade gjort oss lite trötta i benen så vi valde att ta tunnelbana hemåt som kostade hela 8kr.

Imorgon bär det av till Sentosa Island och bada i sydkinesiska havet.