Resan till Railay beach

November 3, 2013 in Thailand ⋅ ☁️ 31 °C

Väckarklockan väckte oss redan klockan sju i morse för att vi skulle hinna packa ihop, äta frukost och ta oss ner till båten. Frukosten var riktigt bra, första buffén vi ätit på hela resan. Hotellet fixade gratis transfer och vi fick till och med våra tunga väskor burna fram till båten. Inte helt fel tyckte mina brända axlar. Vilken skillnad det är på att bo på ett finare hotell!

Båtresan som tog ca en timme gick smidigt och lätt. När vi ankom till Pak Bara blev vi guidade till kontoret där vi skulle spendera en timme innan nästa etapp på resan började. Med hjälp av min it-kille lyckades jag ansöka om ett spännande jobb jag hittat. Nu är det bara till att hålla tummarna!

Innan det bar av köpte vi några bananer och nötter som fick bli vår lunch. Bilresan tog fyra timmar och under den tiden lärde vi känna ett spanskt par som egentligen skulle till Pipi Island men efter lite båtstrul så de åkte med oss till Railay beach. Framme i Krabi tog vi en Pick-up taxi med öppet flak till Ao Nang. En jättesöt Thailändsk familj var med i taxin och jag lyckades tyvärr skrämma den minsta dottern. Gjorde lite "fina" grimaser till henne så hon skulle skratta men hennes reaktion var den motsatta.

Det går endast att komma till Railay beach med båt då höga bergvägar gör det omöjligt att ta landvägen. Berget och klipporna gör Railay beach till ett klätterparadis som är känt världen över. Vi var som sagt tvungna att ta ännu en båt och den här gången fick vi vada ut i vattnet (på grund av tidvattnet) för att komma till och från båtarna. Äntligen framme tänkte vi och gick till den närmaste restaurangen för att fylla våra hungriga magar. Jag fick äntligen min efterlängtade 200g biff.

Nu njuter vi på vårt nya boende Railay Phutawan Resort (200 kr per person och natt) som är beläget vid en grotta nära East Railay Beach och 10 minuters promenad från West Railay Beach. Vi blev bemötta av en Shemale (hen hade dock glömt att raka bort mustaschen. Träffade även en skägg klädd "dam" med tuttar och högklackat på förra boendet) och en man som glatt visade oss stugan. Vår stuga består av tre vackert inredda rum och är lätt det lyxigaste vi bott på under resan. Vi har redan börjat nalla öl och snickers från minibaren :)

Nu ska vi mysa till det framför tvn med en kopp te till mig och kaffe till Uffe.

Kram från oss och alla hen.