Koh Lipe - Vackert som i en sagovärld

November 2, 2013 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Efter en natt i bungalow utan A/C hade inte någon av oss fått många timmars sömn. Vi gick upp lite i 8 för att gå och äta frukost. Vi hittade en resturang precis på stranden bara ett stenkast från oss som var super mysig med trevlig personal och världens utsikt (se bild).
    Eftersom vi bara betalt för en natt i bungalowen så diskuterade vi om vi skulle ta ytterligare en natt på samma ställe eller om vi skulle leta upp ett annat ställe med luftkonditionering.

Vi vår båda ense om att vi ville byta till ett boende med A/C för att kunna få en god nattsömn, även om vi bodde mysigt som vi gjorde. Vi bokade ett ställe som heter Mountain Resort som ligger precis vid Sunset Beach som kostade dubbelt så mycket per natt (305kr/person).

När vi checkat ut tog vi våra snorklar och gav oss ut för att utforska havslivet, mängder med färgglada fiskar av olika slag simmade runt bland korallerna. När vi solat och var nöjda åt vi lunch där vi delade bord med en äldre tysk som hade rest runt om i hela världen som delade med sig av flera av sina erfarenheter. Efter lunch var det dags att bege oss till nästa boende och strand och se om det var värt de extra pengarna.

Solklart värt det! Vi tog tuk-tuk hit och blev bemötta med välkomstdrink när vi checkade in och sen bar två thailändare vår packning till en super härlig stuga med utsikt ut över havet. Kunde inte bli bättre, dessutom har vi nu aircondition :)

Går inte poängtera tillräckligt många gånger hur sagolikt vacker omgivningen är och bilderna ger tyvärr ingen riktig rättvisa. Det är som att leva i en "fairytale".

Tar en stentrappa ner från berget vår stuga är belägen på så kommer vi ner till en privat strand med samma glasklara vatten som bemött oss tidigare här på Koh Lipe. Vi njöt hela eftermiddagen med att snorkla tillsammans hand i hand i denna gigantiska swimmingpool med underbara fiskar.

Nu har vi ätit middag på hotellrestaurangen och planerar för Krabi och Railay Beach som är nästa stopp på vårt äventyr.

Adios säger vi från Koh Lipe, Drömmarnas Ö.