South Africa

Top 10 Travel Destinations Bushbuckridge
Show all

Day 2 Sabi Sands safari

October 28, 2022 in South Africa ⋅ ☁️ 25 °C

Bright and early morning safari ride yielded incredible sightings. Saw pride of lions that came right up to our jeep! Also saw a heard of water buffalo one of the Big 5! Added hyenas, zebras, kudu, impalas and warthogs! Want to go back and watch The Lion King! The lodge we’re staying in is amazing. Feeling very pampered!Read more

More incredible encounters on safari

October 30, 2022 in South Africa ⋅ ⛅ 32 °C

Charlotte has been taking pictures with a zoom lens so my pictures pale in comparison to hers but will post some of what we saw. Check out the hyena eating the carcass of an impala. Shortly after we saw that we observed the leopard come into view watching the hyena eat. Was probably her kill but the hyena,being a scavenger, was finishing it off! The second picture is the guy in charge of taking care of us, X ( that’s what they call him because his name is too difficult to pronounce! The greatest guy! The rhinos have no horns. SA is cutting off the horns of their rhinos to prevent poachers paid by China from killing them for their horns. Still experimenting with this technique. Rhinos are becoming extinct because their horns are thought to contain aphrodisiacs!! Learning soo much. Nature is incredible!Read more

Impala

February 9, 2023 in South Africa ⋅ 🌩️ 23 °C

Die Impalas (Aepyceros) sind eine Gattung afrikanischer Antilopen, die gleichzeitig die monotypische Tribus der Aepycerotini bilden. Die Gattung umfasst mit der Schwarzfersenantilope und der Schwarznasenimpala zwei Arten. Diese kommen im östlichen und südlichen Afrika vor, wo sie offene, mit Busch- und Baumbestand durchsetzte Landschaften bewohnen. Äußerlich ähneln die Impalas mittelgroßen Antilopen. Charakteristisch sind ihr schlanker Körperbau mit gerader Rückenlinie und langen Beinen sowie der langgestreckte Kopf. Als auffälligstes Merkmal kann die schwarze Fersenzeichnung herausgestellt werden. Hörner sind nur bei männlichen Individuen ausgebildet. Die Tiere leben in kleinen Herden bestehend aus den Mutter- und Jungtieren. Die Männchen bilden Junggesellengruppen, dominante Individuen zeigen während der Fortpflanzungsphase ein territoriales Verhalten. Die Hauptnahrung besteht aus harten Gräsern und weichen Pflanzenbestandteilen mit jahreszeitbedingten Variationen. In der Regel bringt ein Weibchen jeweils ein Junges zur Welt, das anfangs abseits der Herde versteckt wird. Die Gattung wurde im Jahr 1847 aufgestellt, um die damals bekannte Schwarzfersenantilope von anderen Gazellen und Antilopen abzusetzen. Aus stammesgeschichtlicher Sicht traten die Impalas erstmals im Oberen Miozän vor rund 6 Millionen Jahren in Erscheinung. Der Gesamtbestand wird heute als nicht gefährdet eingestuft, regional unterliegen die einzelnen Arten jedoch bestimmten Gefährdungen.Read more

Une journée riche en émotions!!

June 4, 2023 in South Africa ⋅ 🌙 26 °C

Mais où sont les fauves ?...

Voilà le 3eme jour sans lion...on désespère un peu...
      Le royaume des fauves est immense, comment est-il possible de les croiser??. Et pourtant l'an dernier on les rencontrait presque tous les jours...pas de chance cette fois-ci.
      Mais nous ne baissons pas les bras. Après une matinée tranquille, un pique nique et une "sieste" nous repartons...croisons fort les doigts!!..
      Nous les croisons tellement fort que ce que l'on n'espérait plus arriva ..
      Nous roulons sur la S100, piste réputée pour en voir, et nous hésitons au carrefour de la S41.... à droite, à gauche??. C'est parti pour la gauche.!
      Nous passons quelques kilomètres, un jeune couple en voiture nous arrête et nous signale qu'il y a quelque chose sur la gauche ...et là !!! Merveille des merveilles, une lionne se prélasse au soleil et nous on ne se lasse pas de l'admirer ..et soudain, deux puis trois, puis quatre autres cachées dans l'herbe. Incroyable!
      On stoppe le moteur et on observe, quand derrière nous un énorme éléphant solitaire s'approche du véhicule. Il est tant impressionnant, qu'à 3 mètres, on redémarre pour lui laisser la passage. Il s'approche des lionnes et d'un barissement il se met à les poursuivre. D'un bond, elles s'enfuient. Quelle scène magnifique.
      Nous reprenons le chemin du retour déjà enchantés de ce moment quand tout à coup en plein milieu de la route, un guépard est assis. On a l'impression qu'il nous attend. On s'approche doucement et il nous donne le plaisir de le suivre un long moment ... Il passe à 2 mètres de la voiture, fenêtre ouverte et j'avoue que mon palpitant a dû grimper à vive allure.
      Quelle émotion !!
      On aurait pu en rester là, on était vraiment comblés, mais Dame nature nous offre un nouveau spectacle. A 5 mns du camp, des voitures sont arrêtées... Un léopard perché sur une branche !!!!
      Quelle après midi !!!! Incroyable!!!

What we did this day 🍺

January 16 in South Africa ⋅ ☁️ 28 °C

Wir sind heute um 5;00 Uhr morgens aufgestanden. Danach gingen wir auf die erste Tour. Als wir zurück kamen assen wir lecker Frühstück, wir gingen zurück in unsere Lodge und packten unsere Koffer für die weiterfahrt nach Satara Rest Camp. Auf dem Weg dorthin konnten wir weitere Tierbeobachtungen machen. Nach Ankuft im Satara sprangen wir in den Pool. Später gingen wir noch ein drittes mal auf Tour. Wir fanden ein Wasserloch wo wir viele verschiedene Tiere sahen wie z.b. 2 Hippos die kämpften, ein Krokodil und einen Elefanten beim baden. Danach gingen wir zurück in unsere Lodge und assen Pizza und konnten dabei Affen beobachten in unserem Garten. 🐒Read more

Krüger Park

April 1 in South Africa ⋅ ⛅ 28 °C

Heute ging es in der Früh gleich bei der Einfahrt in den Krüger Park los mit den wilden Tieren: Wyldebeest, Wild Dog, Zebras, Giraffen und Ollis...
      Am Abend Pirschfahrt mit Rangerin im offenen Geländewagen und Casper den weißen Löwen beim Liebesspiel beobachtet.Read more

Satara, Kruger Park

May 16, 2017 in South Africa ⋅ ☁️ 20 °C

The warthog has been confirmed as Cindy's favorite animal! She was very excited to have an entire family of warthogs, including a few cute babies, running around our campsite when we got back from an early morning drive. Heard the distinctive sounds of hyena and lion at night, another reminder we are surrounded by an immense variety and concentration of wildlife in this amazing park. Had an incredible sighting of 2 Cheetah near this camp -- amazing experience to watch them playing, spraying their territory and getting stared down (and intimidated) by a herd of wildebeest. It was John's first sighting of Cheetah after two prior trips to Southern Africa.Read more

Kruger park

September 4, 2019 in South Africa ⋅ ☀️ 34 °C

Vandaag op tijd opgestaan want we vertrekken voor onze eerste dag in het beroemde Kruger park. Ik heb een mooie route uitgestippeld, en tijdens onze 8u in het park zien we o.a. leeuwen, impallas, olifanten, buffels, gnoes, wrattenzwijnen, een hyena etc. Super indrukwekkend! We komen net voor zonsondergang aan in het park, zetten de tenten op en eten gezellig samen aan de braai. Een vermoeiende maar mooie dagRead more

Kruger park

September 5, 2019 in South Africa ⋅ ⛅ 20 °C

Dag 2 in Kruger begint met een sunrise drive om 5u s'ochtends. Ik heb niet veel kunnen slapen, dus de vermoeidheid van de vorige dagen begint nu wel door te wegen. Gelukkig is het park interessant genoeg om wakker te blijven. Tijdens de morning drive zien we niet minder dan twintig leeuwen. De andere big five zien we helaas niet.
      De rest van de dag rijden we zelf nog wat rond in het park voor we in de namiddag wat gaan zwemmen. Des avonds staat een evening drive op het programma, maar we zien helaas niet veel. Wat we wel tegen komen is de zwarte mamba, zowat de meest gevaarlijke en giftige slang ter wereld. Toch weer even een wake up call dat we hier niet in de zoo zijn...

Kruger dag 3

September 6, 2019 in South Africa ⋅ 🌧 17 °C

We moeten opnieuw vroeg uit de veren, deze keer voor een morning walk. Helaas voor ons is het beginnen regenen, en verloopt onze wandeling grotendeels in de regen. Wat erger is, is dat we onze tenten dus ook in de regen moeten opbreken. Omdat de ochtend wandeling is uitgelopen, vertrekken we ook veel te laat van ons kamp naar Barberton, onze slaapplaats. Daardoor moeten we het tempo in het park voor houden en een stuk van de geplande tour laten vallen. We komen sowieso in het donker aan, maar ik slaag erin om dat stuk maar tot een half uur te beperken. Bovendien staat het eten hier al voor ons klaar en kunnen we de dag dus afsluiten in een luxe accommodatie. Ik slaap voor het eerst in een bed hier!Read more

Bushbuckridge