Sri Lanka
Kapuyaya Wewa

Here you’ll find travel reports about Kapuyaya Wewa. Discover travel destinations in Sri Lanka of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Yeahhh wilde olifanten

July 14, 2017 in Sri Lanka

Om 2 uur gingen we op pad om naar kaudulla nationaal park te gaan. In echte safari auto gingen we op pad. Naar het park toe was nog ongeveer 1.5 uur rijden. Eenmaal in het park kunnen we kort zijn olifanten olifanten en nog meer olifanten. Wat gaaf om te zien. Alleen waren we niet alleen er waren heel wat jeeps om naar de olifanten te kijken. Maar aan het einde van de dag werd het wat rustiger en konden we in alle rust genieten van dit mooie park. We hebben ook nog een adelaar gezien en buffels en pauwen en heel wat vogels waar ik de naam niet van ken. Ook nog een krokodil en wat herten gezien. Toen weer terug naar huis waar weer een heerlijke maaltijd klaar stond. We hebben genoten van deze dag en van het heerlijke eten. Morgen uitslapen en dan een dag naar polonaruwara of zoiets. Tot dan.Read more

Pffff warm maar mooi

July 15, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen uitslapen wekker om 8 uur en om 9 uur weg. Eerst nog een heerlijk ontbijt met fruitshake pannenkoeken en ei toast jam. Toen met onze chauffeur naar polonarawara een groot tempel complex. De rit duurde ongeveer 1.5 uur maar onderweg geniet je van al het moois. Ook zagen we een paar vrachtwagens met olifanten. Deze olifanten gaan naar het festival van kandy. Aangekomen bij polonarawara eerst kaartjes kopen en het museum bezoeken. Daarna op de fiets door verschillende tempels gereden en bezocht. Als je de tempel in wil moeten de schoenen uit. Gelukkig hebben we sokken mee anders hadden we 3de graads brandwonden aan onze voeten. Want wat was het warm vandaag. Bij de tempels ook weinig schaduw dus dat hielp niet erg mee. Maar we hebben genoten. Na al dat moois een late lunch het was al weer 4 uur. Toen terug naar huis. Onderweg nog slippers en bier gehaald en thuis eerst gedoucht en alvast wat spullen gepakt want morgen gaan we weer door. We gaan eerst naar de grot tembels van Dambula en daarna door naar het station voor de trein naar trincomale. We hebben hier erg genoten aardige mensen heerlijk eten en een super mooie omgeving. Tot morgen.Read more

Actief ochtendje

July 14, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen om half 7 op ontbijten en op weg naar de Sigiriya rock ook wel leeuwen rots genoemd. Kaartjes kopen en gaan. Heeeeel veel traptreden maar super gaaf en mooi. Stijn en Emma hebben het goed gedaan. Eenmaal boven een erg mooi uitzicht bovenop was vroeger een tempel complex. Het begon al aardig warm te worden dus rustig aan naar beneden lopen . Onderweg weer heel veel schoolkinderen gezien weer een idee voor een schoolreisje. Eenmaal beneden waren er heel wat apen ook een paar kleintjes die nog onder hun moeder hingen. Toen met onze chauffeur naar een hout snijderij geweest om te kijken hoe ze al die beeltjes van hout maken. Toen weer door naar ons huisje. Hapje eten en even chillen en dan vanmiddag op safari. Tot dan.Read more

Kapuyaya Wewa