Taiwan
Dakuaixi

Taipei, Taiwan

February 24, 2016 in Taiwan ⋅ ⛅ 11 °C

Op verzoek van velen: Ja ik ga af en toe een stukje op internet zetten.

Momenteel lig ik op bed in mijn hotel in een voorstad van Taipei (zag ik net op Google maps). Alle tekens hier zijn Chinees, nou heb ik kleine oogjes (nu al helemaal), maar hier word zelfs ik niet wijs uit. Het grappige aan dit hotel is dat de rest van alles waar we langs reden één grote pauperzooi is, maar je raadt het al, behalve het hotel zelf. Dit lijkt net een Hilton hotel, al zou ik het nooit weten als dit zo is, omdat er alleen maar Chinese tekens op de voorgevel staan.

De reis is tot op heden vrij vlekkeloos verlopen (al afkloppende). Wel waren ik en nog 3 groepsgenoten bijna te laat voor de eerste vlucht. We zaten nog ergens achter de Douane te chillen en dachten wel even op ons gemak naar onze gate te kunnen lopen, niet dus.. 3 minuten voor sluiting van de gate zaten we in het vliegtuig. Wel efficiënt gepland, want we konden zo doorlopen.

We redden het tot nu toe best goed met de groep. Wel merk je dat je in Bangkok en Taipei echt in andere werelden bent aanbeland. De mensen spreken amper Engels, zelfs de stewardessen in het vliegtuig versta je bijna niet door hun accent.

PS. Het vliegtuig voer is opzich best weg te kanen, als je je neus en je ogen dichthoudt, niet denkt aan hoeveel katten en honden ze hebben moeten ombrengen voor dat stukje "kip" en als je verder niks te eten hebt. Ook het wegspoelen met bier helpt wel aardig mee. Al met al is het eten dus een Chinees, culinair hoogstandje.

Dakuaixi, 大檜溪