Tanzania
Nkuyu

Safari dag 2: Serengeti

November 18, 2019 in Tanzania ⋅ ☁️ 23 °C

Eenmaal uit de highlands reden we de Serengeti in en de naam zegt het al: de vlaktes waren eindeloos. Fantastisch dat je ergens op aarde nog uren rechtdoor kan rijden en alleen maar natuur en dieren ziet. We waren blijkbaar precies op tijd voor de Wildebeest migration: Wildebeesten die 2000km van Kenia naar Tanzania lopen op zoek naar water. De kuddes reikten tot aan de horizon, zo veel waren het er. Dit spectaculaire zicht was een hoogtepunt, maar we hebben ook genoeg andere dieren gezien zoals leeuwen, olifanten, gazelles, antilopes salamanders etc. Deze nacht sliepen we in een tentje midden in de Serengeti. We zagen een donderstom in de verte, waarna de lucht open trok en vol was met sterren. Ondanks de vele beesten die rond en door het kamp liepen stond er 's nachts geen ranger op de uitkijk. Toen ik dan ook midden in de nacht wakker werd en moest plassen, durfde ik niet uit de tent. Hoe langer ik wakker lag, hoe meer diergeluiden ik hoorde. Het gebrul van Wildebeesten en het gehuil van hyenas.. Toen ik Piet eenmaal wakker had gemaakt, stapte hij zonder nadenken de tent uit om te zien of de kust veilig was. Dat was zo, maar eenmaal terug in de tent hoorden we de hyenas heel dicht bij lachen en vechten. De voetsporen 10m van de tent logen er niet om de volgende ochtend.Read more

Serengeti

July 2, 2018 in Tanzania ⋅ ⛅ 23 °C

Abfahrt war heute morgen gegen 08:00. Wir sind über den Ngorongoro-Krater in die Serengeti gefahren. Die Fahrt über den Krater war atemberaubend schön, sattes Grün - wie im Regenwald.

Die Fahrt bis zum Haupttor dauerte 3 Stunden. Die letzten zwei waren Ruckel-Schotterpiste.

Nachdem gestern das Trittbrett des Jeeps abgefallen war, ist gerade der Hinterreifen geplatzt. Wir stehen mitten in der Wildnis zum Reifenwechsel. Um uns herum grasen friedlich Gazellen und Zebras.

Unvorstellbare Weiten - unglaublich.

Was gibt es über die Serengeti zu erzählen? Einiges. Sicherlich kennt jeder Prof. Bernhard Grzimek. Nicht zuletzt ist es ihm mit zu verdanken, dass die Tiere hier in Freiheit leben können.

Gerne hätten wir die große Gnuwanderung (Migration) miterlebt. Leider befindet sich der Tierzug derzeit in Kenia. 1,5 Mio. Gnus, 300.000 Thomson-Gazellen und 200.00 Zebras sind unterwegs. Sie versammeln sich Anfang des Jahres in den Serengeti Plains und ziehen dann im Uhrzeigersinn durch die Serengeti - einschließlich der Massai Mara in Kenia.

Übernachtet haben wir im Thorn Tree Camp, mitten in der Willdnis. Etwas unheimlich die nächtlichen Geräusche.

Nkuyu