• Day 18

Phnom Penh

November 11, 2018 in Cambodia ⋅ ⛅ 29 °C

Onze busrit naar Phnom Penh, Cambodja is vlot verlopen ook al vertrokken we met een kleine vertraging. Steven was tijdens de grenscontroles weer even niet aan het opletten en sloeg bijna een controle over. Gelukkig herinnerde Tatjana en de agent hem er wel aan. Toen we wat honger kregen en onze door het hotel meegegeven broodjes wilden opeten merkten we dat iemand anders al een goestingske had gehad in een van onze broodjes. Er was dus eentje verdwenen!

Na inchecken in ons hotel, hadden we een late lunch rond 15u. Toen het buikje goed gevuld was, zijn we de stad wat gaan verkennen. Zo bezochten we de Central market, Wat Phnom en de avondmarkt. De Central market was groot en je kon er veel kopen. Ook veel voedsel zoals nog levende vis bijvoorbeeld. Iets wat we in Vietnam minder tegenkwamen. Wat Phnom, een boeddhistische tempel met een mooi parkje rond was aangenaam om te kuieren. Dan de avondmarkt was ook wel leuk. Veel kraampjes om te eten en er was de gelegenheid om op tapijtjes te zitten om te dineren. Het zag er zeer gezellig uit, maar het was voor ons nog te vroeg na de late lunch.

Om de avond af te sluiten dineerden we bij Friends. Een restaurant met als goed doel kansarme jongeren uit de buurt opleiden en hun een job bezorgen. Het eten was zeer lekker! 😊