Jungle trek

November 23, 2018 in Cambodia ⋅ ☁️ 33 °C

De trip naar de jungle is ook al memorabel! We vertrekken aan ons verblijf achter op de moto op onverharde wegen. Zeer stoffig! Planten langs de kant van de weg zagen oranjerood van het stof. Even stoppen voor wat vlees te kopen en terug vertrekken. De rit duurde in totaal een uurtje. Toen we toekwamen aan de rivier waar we overstapten op een bootje, zagen we van kop tot teen oranjerood van het stof 😄
    Even armen en gezicht afspoelen in de rivier. Na een tripje op de boot van een klein uur kwamen we aan op de startplek van onze trek. Eerst nog even bij een van de twee gidsen zijn boerderij stoppen om wat spullen af te zetten en op te pikken en we vertrokken.

Eerst stapten we langs de lokale boerderijen en dan het bos in. De temperatuur daalde onmiddellijk. We stapten goed door en al snel was het tijd om langs een riviertje te lunchen. Na de lunch stapten we verder. Een heuvel op, effe pittig in de benen, toen we weer naar beneden gingen liepen we over lavagesteente en veranderde het type bos. Later liepen we door een bamboebos en hier spotte de gids een slang. Zeer mooie slang, maar we moesten onze afstand houden van de gids. We kwamen twee lokale ouderen tegen en de gids gaf ze wat te eten mee omdat ze niets hadden. Een goede kerel onze gids. Wat verder in het bamboebos hakte onze gids wat bamboe van een diameter van 3-4 cm. Hier maakte hij bekers uit om thee uit te drinken. Ook maakte hij uit kleiner bamboe bekertje om rijstwijn uit te drinken. Kletterend water, we wisten dat we aan onze eindbestemming voor vandaag waren toegekomen. We overnachten aan een waterval. We namen een verfrissende duik in het water bij de waterval. Heerlijk na een dag zweten! Nu is het wat ontspannen, eten en slapen.

Voor het avondeten hakte onze gids grote bamboe. Deze zijn ook hol vanbinnen. Er werd thee gemaakt in deze grote bamboestok dat op een vuur werd gelegd. In bamboestokken werd er ook gekookt. Bij het avondeten vloeide er heel wat rijstwijn. Niet perse bij ons, maar eerder bij onze gidsen. De ene werd een ware spraakwaterval! Zeer grappig! Om 20u kropen we al in onze hangmat.