Jungle trek - dag 2

November 24, 2018 in Cambodia ⋅ ☁️ 30 °C

Na een frisse (zeg maar vrij koud voor Tat) nacht met lichte slaap, werden we wakker omdat we moesten plassen. Maar toen we net terug in onze hangmat lagen, zei de gids: “Hoor je dat? Dat zijn gibbons die hun ochtendroep doen.”. Zalig wakker worden noemen we dat. We genoten nog van de gibbonroepen en besloten dan om op te staan. Een koffie en een theetje, gevolgd door lekkere noedels. Stevig ontbijt voor wat nog kwam. We vertrokken vol goede moed, maar na een steile berg besloten we een andere plek op te zoeken voor een overnachting. Deze was dichterbij en met minder steile bergen. Aangezien we al stierven op de ‘kleine’ berg, was het logisch om voor een simpelere weg te gaan. Zo konden we ook nog steeds genieten van alles ipv alleen maar dood te gaan op de bergen. Onderweg kregen we te maken met veel bloedzuigers op de weg en enkele op ons. We moesten ook enkele riviertjes oversteken. Natuurlijk is Tat een keer uitgegleden en met haar poep in de beek beland.. Na een uurtje kwamen we al aan op onze overnachtplek. Deze was veel dichter dan we dachten. Jammer! Maar de locatie was wel prachtig. We luierden wat tot de lunch. De gids stelde voor om na de lunch nog een wandeling te maken door de jungle.

Dus dat deden we ook. Na de lunch wandelden we nog twee uur. Hier zagen we een kleine kikker. Ook was er een aap in de buurt. We hoorden hem en zagen het bamboe bewegen in het bos op zo’n 10 m van ons, maar de aap zelf zagen we jammer genoeg niet. Een negatief te melden ding zijn toch wel de vele bloedzuiger die hier rondzwerven. Tat was er het ergst aan toe met enkele dikke op haar enkels. Na het avond eten en nadat de zon was onder gegaan, ving een van onze gidsen een dikke kikker. We vrezen dat deze ons ontbijt of lunch zal worden.