Don khon - dag 3

November 30, 2018 in Laos ⋅ ⛅ 32 °C

Dat wekkertje liep vandaag toch niet af om 6u zeker?! Maar eventjes wakker worden en het schoot ons te binnen. Vandaag gingen we Irrawaddy dolfijnen op de mekong spotten. Deze bedreigde diersoort kan je het beste spotten in de ochtend of de avond hadden we gelezen. Dus wij vroeg op de fiets naar de andere kant van het eiland. Het achterwerk nog maar eens pijnigen op de bultige en met stenen bezaaide wegen. Toegekomen aan de instapplaats, wij de boot op. 10 minuutjes varen en toen zei de kapitein superdroog ‘look there dolphins’. Wij kijken en niets zien. Ineens hoorde we een woosh, een dolfijn die aan de oppervlakte kwam ademen. We meerde aan op een nabij gelegen eiland en vanaf daar konden we de dolfijnen voor 40 min bewonderen. Gelukkig hadden we onze verrekijker mee, zo zagen we ze meer in detail. We waren superblij dat we ze zagen, want een waarneming is nooit gegarandeerd.

Terug aan wal fietsen we helemaal door naar Don Det om wat kleine boodschappen te doen. Tussendoor hebben we eens gestopt om te ontbijten. Boodschapjes gedaan en wij terug naar ons kamertje. Omdat we toch niets gepland hadden, beslisten we om onze was maar eens zelf te doen. En dat bleek nodig, onze kleren hadden de laatste dagen al heel wat stof opgevangen. Daarna deed Tat een vroege siësta en Steven luierde wat. De rest van de dag ging het er kalm aan toe. Wat dingen regelen voor de komende dagen en nog wat genieten van eten en drinken. Zo dronken we vandaag een van onze lievelings aperitieven, pastis. Zo is de Franse invloed ook te merken. 😊