Vientiane

December 2, 2018 in Laos ⋅ ⛅ 30 °C

Gisteren niets gepost. Simpelweg omdat er niet veel te melden was. We reisden van ‘s ochtends met een bootje, en dan met een busje van Don Det naar Pakse. Hier viel niet veel te beleven dus plantten we ons neer in een restootje met een drankje. Een aangename manier om onze vijf uur durende tussenstop te overbruggen. Wat dingen regelen, resto voor oudjaar is eindelijk in orde! Dan de slaapbus op. Deze was te klein om uitgestrekt te liggen, zelfs voor Tat! Dus maar zoeken naar een positie die vol te houden was. Niet echt gevonden, dus van slapen is niet veel in huis gekomen. Daarenboven reed de bus vrij snel en zigzaggend en hadden we schrik dat we uit ons bed gingen donderen. Met een uur en een half vertraging toegekomen in Vientiane. Bleek dat Tat haar kousen en slaapmasker verdwenen waren. Waarschijnlijk in de zak van onze buren beland per ongeluk. Bij het buitengaan de neus eens snutten om dan te merken dat je snot zwart ziet. Die bus was dus lekker proper en bevatte zeer weinig stof, NOT!!

Grote rugzakken afzetten in onze hostel en de stad wat verkennen. Beginnen bij een koffiehuis om te ontbijten met een echte lao ice coffee. Dan een tempel bezoeken en nog maar eens 100 buddhabeelden bekijken. We hebben ons deel nu wel al gehad, vinden wij. Maar de muurschilderingen in de tempel waren zeer mooi. Helaas was fotograferen in de tempel verboden. Na de tempel bezochten we enkele shopjes. De laatste was een leuke met toffe en aparte kaartjes met oude tekeningen en planten op. Een etage hoger was er ook een tentoonstelling speciaal voor ons (vooral voor Steven). Het ging om een Japanse kunstenares die vogels schildert op houten planken. Zeer mooi! Tegen de middag, zijn we terug naar ons hostel gekeerd en gaven we ons over aan ons bedje. 😊

Deze namiddag bezochten we de arc de triomphe van Vientiane en passeerden we ook de avondmarkt. Deze stelde niet veel voor. Maar toen we na het eten van een lekkere pizza terug naar onze hostel gingen, passeerden we een andere, wel, leuke avondmarkt. We denken dat deze er stond omdat het vandaag de nationale feestdag is in Laos. Na wat rondlopen besloten we dat het tijd was voor ons bedje.