Gelukkig Neutjoar!

January 1, 2019 in Singapore ⋅ ⛅ 31 °C

Gisteren vertrokken we na ons ontbijt richting de luchthaven. We hadden geen problemen en kwamen op tijd aan in Singapore. Na vlot door de controle geraakt te zijn, was het wel even zoeken voor transport naar ons hotel. Iedereen wou snel naar zijn hotel en dat zagen we aan de lange file om een taxi te nemen. Iemand van het luchthavenpersoneel gaf ons de tip om een grab te bestellen. Dus we probeerden een te bestellen, maar dit lukte niet. Wij dus terug naar de taxi. Hier was de lijn ondertussen verdubbeld. Hoe geraakte we nu ooit op tijd in ons hotel? Steven bleef ook proberen om een grab te bestellen. Uiteindelijk lukte dit en rende we terug naar de pick-up zone. Gelukkig hadden we nog genoeg tijd om ons klaar te maken om te gaan eten.

We gingen dicht bij the Marina Bay eten. Hier is er altijd een groot vuurwerk en we waren benieuwd. Na ons vijf-gangenmenu, zochten we een plekje op in het park om van het vuurwerk te genieten. De show was al van voor 23u bezig. Wij genoten nog voor meer dan een uur van het vuurwerk. Het was mooi en echt wel indrukwekkend!

Hierna gingen we nog iets drinken op een terrasje en daarna in een bar met een live-optreden. Hier waren enkele Indische mannen zich vol aan het geven op de dansvloer. Hilarisch om te zien! Zalig! Een mooie afsluiter voor de avond. We gingen te voet terug naar huis en onderweg zagen we nog enkele bezienswaardigheden (mooie gebouwen).

Vandaag sliepen we lekker uit en deden we mee aan de nieuwsjaarsduik. Een duik in het zwembad was een deugddoende verfrissing. Hier is het 30 graden en wordt het ‘s nachts niet frisser dan 26 graden dus af en toe een plons doet deugd.

We bezochten Kampong Glam, een wijk met leuke oude huisjes, vele restootjes, shopjes en ook streetart. Leuk kuieren door de straten hier. Er staat hier ook een grote, bekende moskee. Het deed ons denken aan het paleis vanuit Alladin. Als volgende bezochten we een overdekte markt, maar hier waren we snel weg. Het was er een zoals de vele die we al gezien hebben en het was er verschrikkelijk druk.

Toen begaven we ons naar een andere wijk, Little India. De naam spreekt voor zich. Hier kwamen we in een straat met vele kleine shopje waarin bollywood muziek werd gespeeld. Hier was zeer veel volk aanwezig, voornamelijk rarara ... Indiërs. 😄 we bezochten een hindu tempel. Deze was helemaal anders dan de vorige in Myanmar. Veel meer kleur en figuren. Ook spotte we nog wat streetart en een kleurrijk gebouwtje. Dit was het enige Chinese gebouw dat is overgebleven. De Indische bewoners van de wijk hadden het wel geschilderd in de mooie kleuren.

De warmte die hier continu in de stad hangt, eiste zijn tol. Na een korte drankpauze keerden we terug naar ons hotel. Een tweede duik in het zwembad zorgde voor de broodnodige verfrissing.

Singapore bevalt ons wel. We noemen het de stad van de toekomst. Vele hoge flatgebouwen, skyscrapers, die hoog boven jou uittoren en veel groen. In elke straat staan er wel bomen, struiken en bloemen. Ook op de gebouwen zelf zien we struiken en bomen staan. Er zijn hier ook veel en grote parken waar de inwoners van kunnen genieten. Mooie voetpaden en verzorgde straten waar alles goed geregeld is. Ook de stad en haar straten zijn zeer proper. Singapore is het prototype voor de steden van de toekomst. 😊