Kuching - dag 3

January 10, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 27 °C

Ons bedje in onze hostel deed ons goed deze nacht. Geen nachtelijke bezoekers en lekker uitslapen. We waren van plan om naar de orchideeën tuin te gaan vandaag, maar onze plannen verliepen wat anders. Nadat we terug inkopen hadden gedaan voor ons verblijf in het volgende park, gingen we naar de toeristische dienst. Dit deden we omdat we ons verblijf in Bako national park ten laatste vandaag moest betaald worden. Nadat onze pogingen om online te betalen mislukt waren, moesten we dus cash gaan betalen in het kantoor. We dachten dat dit bij de toeristische dienst was, maar uiteindelijk bleek het in een ander park te zijn. Dit park was nog eens een ritje van 25 minuten met de grab. Dus na onze lunch gingen we hier heen. Bij het kantoor zelf moesten we nog wachten tot een andere klant geholpen was. Dit leek uren te duren.. uiteindelijk was het aan ons en konden we onze reservering behouden door te betalen. Bleek wel dat we geen keuken hadden, maar dat er een soort cafetaria ter plekke is. Nu hadden we wel wat teveel inkopen gedaan, maar noodles blijven lange tijd goed.

In het park zelf wandelden we nog wat rond, maar er waren werken aan de gang dus een deel van het park was ontoegankelijk. Het park stond vooral bekend bij joggers en deze zagen we dan ook voldoende. We zagen ook enkele hagedissen, maar dat was het dan ook.

Toen we terug in de stad waren gingen we iets drinken aan het water, gevolgd door avondeten bij een stalletje langs het water.