• Day 107

Nusa Penida - dag 2

February 8, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Nadat we gisteren een drukke dag hadden, wouden we het vandaag wat rustiger aan doen. Maar omdat het eiland toch wat groot was, hadden we gisteren niet alles kunnen zien. Dus waren er nog enkele dingen die we absoluut wouden zien. We kropen terug op onze vertrouwde brommer en begonnen eraan.

Onze eerste stop was Angel's Billabong. Heel toeristische plek, maar toen we toekwamen viel het nog mee. Er was natuurlijk volk, maar op de echt toeristische plekken ben je eigenlijk nooit alleen. Angel's Billabong is eigenlijk een grote intergetijde poel. Met hoogtij wordt deze overspoeld, maar met laagtij kan je hier in zwemmen. Het is een vrij spectaculaire plek en we begrepen wel waarom het zo populair is. Na een verfrissende dip en enkele foto's wandelden we verder naar het volgende punt. Broken beach is ook heel toeristisch en hier stond al wat volk te kijken. Dit is een baai waarbij de opening naar de zee niet volledig open is, er is namelijk een landbrug overgebleven. Foto's zullen het duidelijker maken. 😜 Om duidelijk te maken hoe toeristisch het was, er waren platforms aangebracht waarop gidsen gingen staan om de perfecte foto te maken van hun klanten. Het was wel een heel mooi zicht en ook begrijpelijk waarom iedereen hier een foto wou. Op de weg terug naar onze brommer passeerden we Angel's Billabong en het volk hier was nog toegenomen. Er stond zelfs een rij om te kunnen gaan zwemmen. 😳

Onze volgende de stop was crystal bay, maar eerst was het tijd voor een middagpauze. We stopten bij een klein gezellig restaurant. De eigenaar was enorm vriendelijk. Zo gaf hij aan Steven een bloem om in Tat haar haar te steken. En hij toonde ons een kip in de boom die net kuikentjes had. Hij had een tuintje dat we mochten bekijken en zijn fruit gebruikte hij voor sapjes, heel lekker. Het eten was ook lekker en er na toonde hij nog de huisgecko die onder een schilderij zat. 😜 We mochten ook elk een kuikentje vasthouden. We waren de enige klanten en we denken wel dat we zijn dag hebben gemaakt, maar hij ook de onze.

Crystal bay hadden we al gezien, want we waren hier gaan snorkelen met onze toer en het was ook hier dat de boot ons had afgezet voor ons verblijf op dit eiland. We hadden gelezen dat het ook mogelijk was om vanaf de kust te snorkelen en dus huurden we een masker. Steven ging eerst en Tat wachtte bij de rugzak. Hij kwam tevreden terug. Je moest een eindje in zee zwemmen en dan kwam je bij de mooie levende koralen en vele vissen. Tat ging natuurlijk ook en zij zag ook vele vissen. We gingen elk nog een keer en daarna keerden we terug.

'S avonds namen we de brommer voor iets te gaan eten. Steven had een resto gevonden met lekkere verse vis en mooi zeezicht. Het zicht was echt mooi en ook leuk want we hadden zicht op zowel Bali als Lombok. Zoals praktisch altijd was het eten lekker.