Labuan bajo

February 10, 2019 in Indonesia ⋅ ☁️ 29 °C

Deze ochtend veel te vroeg uit ons bed omdat we de boot moesten nemen terug naar het vaste land. Het uitchecken verliep niet zo vlot. Blijkbaar had de receptionist niet alle info doorgegeven. Ontbijt? Vervoer? Ticket? Uiteindelijk kwam alles wel in orde, maar het was toch niet zo leuk om de dag zo te starten. We zaten te wachten op de boot en we waren praktisch de enige blanke toeristen. 😜 Ook de enige die zo gepakt en gezakt waren. De boottocht zelf verliep vlot en bij het uitstappen stond onze taxichauffeur ons op te wachten. We waren om 9u al op de luchthaven terwijl onze vlucht pas om 15u was. Uiteindelijk konden we ons wel bezig houden. Wel bleek dat we in het verkeerde gebouw zaten, namelijk de vertrekhal voor de internationale vluchten ipv de binnenlandse vluchten. We werden met een golfkarretje naar de andere vertrekhal gebracht. Als lunch aten we Burger King omdat er niet veel andere keus was. Eindelijk mochten we onze grote bagage inchecken. We installeerden ons aan de gate en wachtten tot het tijd was. Helaas er werd er nog wat tijd aan ons wachten toegevoegd, onze vlieger had namelijk 45 min vertraging. Uiteindelijk was het dichter bij een uur.

De vlucht verliep niet vlekkenloos voor Tat, want ze had een verkoudheid. Dus had ze wat last van haar oren bij opstijgen en dalen. Gelukkig was de vlucht maar 45 min.

Na het landen gingen we onmiddellijk naar een duikcenter dat we hadden gecontacteerd voor een padi open water duikcursus. We hadden wat schrik voor Tat haar verkoudheid, maar de instructrice stelde ons gerust. Gewoon trager dalen en opstijgen tijdens de duik. Morgen volgt een dag met theorie en zwembadlessen, maar daarna gaan we twee dagen in de zee duiken, spannend!

Daarna gingen we naar onze hostel. Deze bleek heel gezellig met heel veel plekjes om knus te zitten. Veel tafels en stoelen, hangmatten, zitzakken,... Onze kamer was basic en met gedeelde badkamer, maar we zijn hier toch enkel om te slapen.

We aten in de resto bij onze hostel omdat het gezellig en gemakkelijk was en gelukkig was het ook heel lekker. Daarna namen we nog snel een douche en hop in ons bedje om morgen goed uitgerust te zijn!