Cairns - dag 3

February 24, 2019 in Australia ⋅ 🌧 24 °C

Vandaag was het wat minder fysiek dan al dat zwemmen van gisteren. We bezochten een dorpje, Kuranda genaamd, in het regenwoud. De naam regenwoud was vandaag toepasselijk. Het regende de hele dag met wat droge pauzes ertussen. We lieten het niet aan ons hart komen en genoten van onze dag.

We werden opgepikt door een bus met een vriendelijke buschauffeur. Deze gaf uitleg over wat we gingen doen maar zei dit zo droog dat we het grappig vonden. Hij maakte ook droge mopjes zoals toen we aankwamen zei hij ‘Welcome to the RAINforest’ omdat het regende. 😄 De weg naar het dorpje was leuk. We namen een kabelbaan over het regenwoud. Hier hadden we mooie uitzichten over het regenwoud en verder. We maakten ook twee tussenstops. De eerste bestond uit een kleine wandeling in het regenwoud. Er was ook wat informatie voorzien over het regenwoud en de dieren. Bij de tweede hadden we uitzicht op een waterval die soms verdween in de mist. Hier was er nog een kleine tentoonstelling over het regenwoud. Wij bleven op deze stops langer hangen dan de meeste bezoekers.

Eens in het dorpje aangekomen, was het voornamelijk toeristische attracties, vele winkeltjes en restaurants. We liepen wat rond terwijl we eten zochten. We zagen plots een soort hagedis. Deze kreeg natuurlijk onze aandacht. Er passeerde ook nog eens een boskalkoen. Er vloog ook nog eens een kaketoe voorbij. We waren wat afgeleid, maar de honger wees ons toch de weg naar een resto. Maar door de afleiding waren we net te laat. Er was een grote groep toeristen binnengegaan. Dat stond ons niet aan. We zochten dan maar een andere resto op. Steven besloot te eten als een echte Aussie en bestelde kangoeroe- en krokodilsteak. Het smaakte!

Na de lunch bezochten we de vlindertuin. We zagen veel vlinders en sommige waren echt wel groot. We konden ook de ruimte waar rupsen poppen en ontpoppen bekijken. Alsook het labo waar ze de vlinders kweekten, al was het door een raam. We hebben al wat vlindertuinen gedaan, maar het blijft leuk. Na de vlindertuin, was het tijd om terug te keren. We wandelden nog langs een opvangcentrum voor fruitvleermuizen. Deze was jammerlijk gesloten wegens babyseizoen. Maar we konden toch door de spleten van het hek piepen en enkele vleermuizen zien. 😊 We zagen nog veel boskalkoenen op een plek vlakbij het opvangcentrum en een kaketoe in een boomtop. Tat kon het niet laten om nog een ijsje te bestellen toen we terug wandelden.

Om naar Cairns terug te gaan, namen we een trein. Deze trein is ook een toeristenattractie. Hij is meer dan honderd jaar oud en in originele staat. Hij rijdt over de originele sporen die men toen heeft gelegd. Zoals de sporen, is ook het station nog in originele staat of toch zo nagemaakt. Het zag er gezellig uit. De weg kent vele bochten en met de hand uitgehouwen tunnels. Er waren langs de weg spectaculaire uitzichten. We zagen naar het einde toe ook enkele kangoeroes grazen langs de spoorweg. Heel leuk! Aangekomen in het station, stapten we over op een bus die ons naar huis bracht.