Thailand
Ban Tha Pai

Hotsprings & Pai canyon ⛰️

March 9 in Thailand ⋅ ☀️ 32 °C

Vanochtend werden we in de rust wakker, heerlijk! We hebben dan ook voor het eerst allebei heel goed geslapen. Omdat we gisteravond al een scooter hebben gehuurd voor 2 dagen konden we iets langer blijven liggen. Eerst hebben we ontbeten in het hotel, Jan heeft denk ik voor drie man opgeschept en gewoon al Pad Thai op in de ochtend haha, het ontbijt had ruime keuze en zag er heerlijk uit. We moesten er even aan wennen dat het hier in Pai flink afkoelt in de avond, om 7.45 uur vanochtend was het 19 graden en we vonden het zo koud haha! Na het ontbijt zijn we op de scooter naar Tha Pai hot springs gegaan. Onderweg kwamen we olifanten tegen, helaas in een klein soort hok. Maar we waren wel heel dichtbij en vonden het bijzonder om de dieren te zien. Ook zagen we honderden parkieten die over ons vlogen, de rit ernaar toe was dus al een hele beleving. Eenmaal bij de hot springs zijn het fijne warme water bronnen in het midden van de natuur, super fijn om even te genieten van de omgeving. Je had baden van 80 graden (hier mocht je niet in omdat deze te warm waren) tot aan 30 graden. Hier zijn we even gebleven en zijn we helemaal tot rust gekomen. Omdat we Pai canyon eind van de middag wilde doen (we wilde daar de zonsondergang gaan bekijken) gingen we eerst terug naar het hotel om even wat te eten en te chillen bij het zwembad. We hebben nog even geluncht en zijn toen op de scooter naar de canyon gegaan. Rond 16.30 uur komen we aan bij Pai canyon, wat een prachtige plek! Jan kan even los gaan met zijn drone want hij heeft eindelijk goedkeuring gekregen om hier in Thailand te vliegen. Ik zit natuurlijk ver van het randje af want jeetje wat is het hier hoog. We hebben samen genoten van de zonsondergang en zijn daarna wat gaan eten op de nightmarket. We hebben bij meerdere kraampjes wat dingen gegeten, van kip spiesjes naar mango sticky rise tot dumplings en chicken tenders. Nu gaan we nog even een drankje doen bij ons hotel en dan lekker slapen, morgen gaan we terug naar Chiang mai! 👋🏼Read more

Pai - Hot Pools

December 2, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Guten Morgen ☀️ heute starten wir den Tag mit einen super leckeren späten Frühstück im Om Garden Cafe - super lecker aber auch echt viel 🥰😂 danach hab ich dann meine Sachen gepackt und bin zu Eneko ins Hostel gelaufen. Dort bin ich mit ihm, Rob (Engländer) und Matthias (Schweizer) mit den Rollern zu einem der Hot Pools gefahren. Außentemperatur 30 Grad - zum aufwärmen waren wir da nicht 😅 das heiße Wasser kommt aus dem Erdboden und den Fluss entlang gibt es verschiedene Pools von 80 Grad abwärts. Im wärmsten Pool werden Eier gekocht. Wir waren im 36 und 34 Grad warmen Naturpool baden 🧼 eine Gangschaltung schwitzige Angelegenheit . Danach gabs einen späten Lunch in der Stadt. Thaifood - lecker gebratenes Gemüse mit Tofu und dazu Reis 😍
      Abends ging’s dann wieder auf den Night market für Abendessen. Und anschließend auf ein Bierchen in die Jazz Bar - der vibe da war so schön, gute Hintergrund Musik und man konnte sich trotzdem noch unterhalten.
      Später ging’s dann doch noch spontan mit auf den Dschungel-Rave. Die Gespräche mit Gemma, Rob, Eneko und Matt waren sehr cool die Musik und der DJ leider nicht so 😅 alles in allem ein schöner Abend und die Heimfahrt mit dem Taxi wie immer abenteuerlich so wie es sich gehört.

Hot Springs

December 19, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 28 °C

Letzter Tagespunkt waren die heißen Schwefelquellen bei Pai. Nach 2h Achterbahn durch die Berge mit über 1000 Kurven hatten wir uns das verdient.

Ban Tha Pai, บ้านท่าปาย, THPAI