Satellite
Show on map
  • Day 1

    Už sa to začalo

    January 22, 2023 in Hungary ⋅ ⛅ 6 °C

    Ráno začína cestovná horúčka a tak vstávam skoro o hodinu skôr ako bolo v pláne. O pol siedmej voláme Tomčovi, či už ide, ale nedvíha telefón. Tak asi zaspal. Nezaspal, iba sa nevie zbaliť do auta. Nakoniec píše na Viber, že už ide, ale bude musieť nejakú batožinu nechať asi u nás, lebo už nie je miesto pre naše kufre. Nakoniec sme to všetko za prispenia každého z nás nejako do auta dali a nemuseli sme nič nechať u nás. Ale neviem či to dáme aj cestou domov. S 20 minútovým meškaním nakoniec vyrážame v ústrety dobrodružstvám. Cestou do Budapešti pršalo, ale náladu nám to nevzalo. Na prvej pumpe, kde sme chceli dobiť batériu na mieste pre nabíjanie stál benzínový dobrák a tak pokračujeme ďalej a dobre sme urobili. Na ďalšej pumpe tesne pred letiskom ja 150Kw nabíjačka a tak po 20 minútach je auto nabité a pokračujeme. Na letisku to vyzerá veselo. Maďarsky viem trocha a anglicky ani toľko, ale záhadne to nejako zvládam a nestratil som sa. Pokračujeme na odbavenie batožiny, ale najprv pre istotu skúsime odvážiť batožinu. Prvý kufor, má 22kg a to nie je najväčší. Prevraciame oči a každý ďalší je ťažší, no asi bude veselo. Nejakým zázrakom nám batožinu bez problémov prevezmú a máme vyhraté. Tešili sme sa však veľmi skoro. Pri kontrole príručnej batožiny najprv Adamko musí prejsť testom na drogy a potom ja ako posledný a výzorovo najväčší grázel počas prechádzania cez kontrolnú bránu začína táto pípať, ako keby som atómovku pašoval. Tak si ma hneď odchytili. Najprv ma oskenovali a nič nenašli, nezdalo sa im to a tak ešte prehmatanie celého tela a keď aj tak nič nenašli, tak skenovacím prístrojom prešli po celom tele ako to vidieť vo filmoch. Začínal som mať s toho zábavu, stále nič nenašli. Ale úradníci sa nevzdávajú a ja čakám kedy ma odvedú do vedľajšej miestnosti na dôkladnú kontrolu. Nakoniec ešte vyzuť topánky preskenovať nohy aj topánky, keďže ani tam nič nenašli, tak pre istotu ešte zložiť dole okliare, keďže ani pod nimi nič nebolo, tak ma pustili ďalej. Odchádzame do zóny pre cestujúcich mimo EU a čakáme ako dopadne kontrola pasov a leteniek. Všetko dobre dopadlo, tak si Tomčo kupuje v Dutyfree obchode fľašu TatraTea pre Ae v Krabi. Toto píšem na letisku v Budapešti a čakám čo bude ďalej nasledovať, či sa dostanem do lietadla.Read more