Satellite
Show on map
  • Day 8

    Pokazil som motorku?

    January 29, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 19 °C

    Ráno vstávam, dám si raňajky. Zuzka mi včera kúpila výborné pečivo plnené mangom. Potom hneď na pláž. Tam vidím, že tento deň sa začína zvláštne, vidím loď a volá sa ORAWAN. Že by slováci? Veru nie to iba názov je podobný. Nevadí aj to poteší. Na prechádzke po pláži naháňame malé kraby a nájdem aj zopár mušlí. Sú väčšie ako som doteraz nachádzal. Pred obedom sa mamka odváži ísť s Tomášom na motorke do dediny na nákupy. Donesú vodu, raňajky na zajtra, mango aj ananás. Mango je už očistené a tak skúšame dať ochutnať aj Adamkovi. Chutilo mu, ale zatiaľ dostal iba trocha, nech si pomaly zvyká na thajskú stravu :-) Obed v miestnej reštaurácii mi pohol črevá a tak utekám na izbu. Ale nebol som sám. Keďže začína fúkať vietor, radšej skladáme Adamkov prístrešok a na dnes je pláže dosť. Tak si idem zobrať motorku a preskúmať ostrov. Zatiaľ iba rovno po ceste, aby som nezablúdil :-) Po asi 7km jazdy trocha pridám do kopca a zrazu svieti červená kontrolka. Pozerám čo to znamená a to prehriaty motor. Nechám chvíľu vychladnúť radšej sa otočím a idem naspäť dole kopcom na malý plyn. Po chvíli sa znova rozsvieti kontrolka teploty. Zastavím pri domčeku, pred ním pán a pani majú niečo na predaj a pán hneď ide ku mne, lebo tam nebolo nič prečo by som sa tam mal zastaviť. Ukazujem na kontrolku, pozerá, zdvihne sedadlo pozrie do nádrže, benzín ešte je palivomer ukazuje 2 čiarky. Snažím sa rukami nohami vysvetliť, že nemám pri sebe peniaze, že nebudem mať čím zaplatiť. Thajčan nakoniec usúdi, že je málo benzínu, ukazujem že som bez peňazí, že motorku potlačím, vidím, že nevie na čo je tá kontrolka. Zoberie 1/2 l fľašu benzínu a leje do nádrže, pričom pani hovorí its free. Tak veľmi pekne poďakujem, toľko ešte anglicky viem aj ja, aj oni. Naštartujem kontrolka nesvieti idem ďalej. Po dvoch minútach kontrolka znova svieti. Zastavím ňuchám, pozerám okolo motorky a nič nevidieť, nič necítiť a tak štartujem a idem domov. Po dvoch minútach kontrolka znova svieti a tak na malý plyn pokračujem do bungalova. Cestou rozmýšľam, čo by to mohlo byť a počúvam motor, či ide dobre. Prídem k bungalovom, vypnem motorku a okamžite zapnem zapaľovanie a kontrolka nesvieti. Takže chyba je niekde v elektroinštalácii. Stačí vypnúť zapaľovanie hoci len na sekundu a kontrolka zhasne, motor už nie je prehriaty a môže sa pokračovať v jazde. To mi odľahlo. Tak to ideme so Zuzkou Tomášom a Adamom zapiť do Fu baru. Dáme si mango mochito. Deň končí, Adamko sa ide kúpať a pripraviť na spánok. Ja idem napísať tento článok.Read more