United States
Bunker Hill

Vicksburg dag 6

July 30, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Vroeg op om een wat langere autorit te maken naar Vicksburg daar waar de beslissende strijd is gestreden tussen Noord en Zuid in de civil war in 1863. Tijdens de autorit Max Verstappen weer een grand prixtje zien winnen. Lang leve de technologie. Aangekomen op onze eindbestemming werden we verrast door de rust die hier heerst. Aan de rand van de mississippi hoor je de vogels fluiten wat een aangename verademing is tov het lawaaiige nashville en ook Memphis. Twee kamers in een bed en breakfast huisje die wel een beetje naar kerk rook. Meteen weer weg om naar Vicksburg militairy park te gaan voor het zou sluiten. Kon je met de auto doorheen . Gelukkig want het is hier 100 graden met een luchtvochtigheid van overmatig zweten waar een sauna in de Beemster jaloers op is. Het park hoorde een impressie te geven hoe de strijd tussen de Noors en the Saus was verlopen. Jammerlijk mislukt. We voelden het niet. Dan maar naar de Walmart om lekkere rotzooi te kopen. Gegeten bij een restaurant waar het eten goedkoper smaakte dan de rekening. Terug bij de B&B kregen we een suite aangeboden met aanpalende kamers met uitzicht op de misssissippi. Dus weer even slepen met de koffers en boodschappen. Ik schrijf dit verhaal vanuit een schommelstoel op een veranda waar we net de zonsondergang hebben gezien boven de missisisspi. Wie kan dat zeggen.. Vinkje! Tijdens het schrijven zijn we 5 liter water verloren per persoon. Als ik m'n shirt in smeer met wasmiddel kan ie morgen zo weer in de koffer. Nog even genieten van een jack Daniels cola en zo slapen. We zijn hier maar één nacht om morgen een korte rit te maken naar Natchez..Read more

Bunker Hill