United States
Harrisburg

Milledgeville, Georgia 🇺🇸

May 15, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 29 °C

Donderdagavond goed aangekomen in Amerika. De douane had wel wat extra vraagjes over mijn hele verhaal. Ze vonden het maar gek wat ik aan het doen was haha. Ze bleven maar vragen hoe ik voor mijn reis kon betalen en moest nog extra mee naar achteren bij de douane.

Lekker bijgekletst met Linsey. Linsey heeft een heel lekker plekje midden in een bos. Dus het is vooral rustig aan doen.

Vrijdag naar de Walmart geweest, dit is een winkel waar je echt alles kan halen. Het is een albert heijn en praxis en speelgoedwinkel en kruidvat bij elkaar. Echt mega! Uiteraard kon je er ook geweren kopen. Heeeeel raar.. voor mij als nuchtere hollander haha.

Zaterdag geluncht met Linsey haar vader in een bar en een rondje gelopen in Milledgeville. Daarna een enorme milkshake gehaald en weer lekker naar huis en nog in de zon gezeten.

Zondag (vandaag) een ochtendje mensen gebeld en verder wat dingen opgezocht voor een mogelijk tripje nog in deze staat.

Het is een heel interessante gewaarwording om hier te zijn. Wat een andere wereld. Alles is groot en reclame en geweren en indrukken. Ben benieuwd wat ik nog meer ga meekrijgen.

Linsey’s huis, Milledgeville 🐍☀️

May 27, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 27 °C

Dag 100 op reis!! 🥳

De afgelopen dagen weinig gedaan. En de komende week zal een beetje hetzelfde zijn. Rondhangen in het huis. We gaan niet meer weg, ook Linsey moet een beetje op haar centjes letten dus we blijven lekker hier en ontvangen alle dieren. We hebben ondertussen 2 slangen erbij, een zwarte rattenslang (Sally de slang) en een koningsslang (Corry konings). Ik ben er niet echt bang voor maar Linsey vind het wat minder aangenaam (zie video). We hebben de kolibrietjes de namen Hans, Hannes en Grietje gegeven omdat ze bij ons suikerwater komen halen. En Hans en Hannes vechten regelmatig om Grietje. De andere terugkerende gast is Bobby de kat. En zo vermaken we ons weer met de natuur haha.

Ik ben aangenomen bij een Workaway in Canada! In Shamrock, Saskatchewan: https://www.workaway.info/157777742226-en.html
      Het is een schapenboerderij waar je allerlei klusjes kan doen. Je krijgt niet betaalt maar kan wel in hun huis verblijven en mee eten en gebruik maken van hun auto. Dus superlief. Heb er veel zin in! 6 juni vlieg ik om 14:00! En dan gaat het echt gebeuren.

Voor Canada ga ik ook een nieuwe reisroute beginnen. Dit is de nieuwe link en via mijn profiel kan je hem ook vinden:

Laatste dagen USA, Milledgeville 👙🍹

June 3, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

De laatste dagen hebben we weer in en om het huis gehangen! We hebben een zwembad aangeschaft, lekker gezond, lekker cocktails gemaakt en in de avond samen series gekeken. We mochten ook nog 2 nieuwe slangen ontvangen (twiggie en bebs) en een nieuw vogeltje phoebe! Bob is ook wat meer ontdooit en durft nu op de porch te eten terwijl wij ook buiten zijn!

Weinig bijzonders maar wel lekker!!

Mijn ervaring met Amerika:
      - alles is groot en veel. De verpakkingen, de reclames, de winkels en de mensen ook.
      - ze zijn heel goed in fastfood en snacks maken
      - overal zit sodium (=zout) in, zelfs in de amandelmelk.
      - wandelen kennen ze hier niet, even een blokje om kan niet. Fietspaden zijn gewoon de vluchtstrook van de wegen. Alles is met de auto.
      - regelmatig hoorden we in de avond geweerschoten, in de supermarkt liggen ze gewoon klaar om op te pakken en er zijn ook veel reclameborden voor. Het is echt groot.
      - ze houden heel erg van achterlijke autostickers..

Thank you Murica!
      Nu kijken hoe de Canadezen het doen ;)

Harrisburg