United States
Saint Joseph Church

Yosemite Park & Mammoth Lakes

October 13, 2022 in the United States ⋅ 🌙 12 °C

Eergisteren hebben we afscheid genomen van Cameron en Joosje waarna we onze huurauto gingen ophalen. We namen een Uber (met een aardige anti-vax chauffeur) en kregen uiteindelijk een hybride-auto in plaats van de geplande benzine-auto.

Het was 4 uur rijden naar de Yosemite Paradise Inn waardoor ik goed kon oefenen met het rijden in Amerika (en kennis maken alle snufjes op onze high-tech auto). De Inn bevond zich midden in een bos waarbij we echt even tot rust konden komen. Wel betekende dit dat we nog een half uur terug moesten rijden naar het dichtstbijzijnde restaurant. Een goed belegde pizza later was het heel donker op de weg en zagen we nog een hert en (waarschijnlijk) een vos. Ondanks dat het Californische zonnetje overdag schijnt, koelt het hier in de bergen na zonsondergang tot bijna 0 graden af!

De volgende dag gingen we semi-vroeg richting Yosemite Valley. Dit park is bizar groot met reusachtige bergen en veel groen. We bekeken de Yosemite Falls (wat helaas slechts een klein stroompje was) en reden hierna meerdere meren af. Na wat hiken reden we verder door het park naar Mammoth Lakes om daar 2 nachten te verblijven. We zijn gewaarschuwd geen eten in de auto achter te laten aangezien beren dan de ruit kapotmaken om het eten te pakken. We hebben hier goed gehoor aan gegeven, en daarom helaas geen beren gezien (nog)…

Mammoth Lakes is in de wintermaanden een groot ski- en snowboardgebied voor menig Amerikaan en andere toeristen. Het hele dorp heeft dan ook een (après-)ski vibe ondanks dat er nu geen sneeuw ligt. Hier hebben we meerdere lokale biertjes geproefd vanuit de lokale brouwerij. Op de tweede dag zijn we naar de hot springs gegaan waar we in fijn heet water konden ontspannen terwijl de zon pas net begonnen was met het wegwerken van de nachtkou. Na in de middag een New-York bagel gegeten te hebben aten we in de avond herkenbare Amerikaanse (denk Poptarts) magnetron maaltijden/snacks in het hotel.

Morgenochtend willen we de hot spring nog een keer ervaren met zonsopgang dus is het plan om, na een klein bierproeverij’tje vroeg onder de wol te gaan.

- Jochem en Sam

Saint Joseph Church