United States
Sierra Point

Sequoia National Park - San Fransisco

July 22, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag vroeg op voor onze reisdag naar Sequoia National Park en San Francisco. Ontbijt is tot 9:00 dus om 8:30 waren we net op tijd voor scrumbled eggs en een wafel te bakken.
      Op naar Sequoia National Park, 45 min vanaf het hotel … prima te doen. Bij de ingang van het park wisten we dat het 45 minuten rijden wat tot de grootste boom, The General Sherman Tree, wat we niet (meer) wisten was dat de weg er naar toe een slingerweg langs de rotsen was…. Heel spannend. Gelukkig reed Stan maar het was een hele zit. De 45 minuten werd 1,5 uur doordat er weg werkzaamheden waren. We hebben 2 keer 10 à 15 min stilgestaan in een file. Blijkt dat door de bosbranden, brandende bomen het wegdek beschadigd hebben en dit hersteld moest worden. De schade van de bosbranden was goed te zien. Onderweg hele stukken met een soort zwarte stokjes te zien, erg hoor.
      In het park waren ook niet alle stops toegankelijk, de eerste mogelijkheid voor ons was de General Sherman Tree. Dus dat was voor ons goed.
      Geparkeerd en de hike was “maar” 70” meter naar beneden (en omhoog 😩). Maar het was prachtig, het bos en de reuze bomen, super! Echt de moeite waard.
      Mooie foto’s gemaakt en de bomen bekeken toen vol goede moed aan de slinger-rit terug naar beneden begonnen. Het wàs al druk maar nu is het nòg drukker overal, je merkt dat het hoogseizoen is. Allerlei nationaliteiten hoor je praten. Het ging iets vlotter gelukkig, goed gereden Stan!
      Rond 15:30u waren we weer beneden in de bewoonde wereld en zijn we gaan tanken, plassen en eten.
      Leda is de rit naar San Francisco begonnen en heeft hem ook afgemaakt. Ook best een moeilijke rit want de wegen zijn slecht en veel vrachtverkeer om ons heen. Ook een lang stuk een 2 baans weg. Nabij San Francisco gelukkig weer betere en bredere wegen maar wel harde wind. Rond 19:30u arriveerden we in ons hotel, alles goed gegaan 👍🏽. Van 39 graden naar 19 graden in een dag, dat was wel ff slikken, truien weer aan!
      De kamer was klaar en de aardige Giovanny hielp ons met veel grappen aan gratis parkeren (a $12 pd) en gratis upgrade naar een suite. De kids gelukkig, ruime kamer met keukenblok, woon en slaapkamer vinden ze heerlijk. Giovanny liet zelfs nog een extra bed plaatsen omdat het sofabed toch wat krap is voor 2. Dat klopte idd 😞
      De kids verdwenen naar het zwembad en wij naar de bar. Nog wat eten en drinken besteld te hebben afgepeigerd in bed. Morgen SF verkennen,..Trusten 😴😴😴

Tweede dag San Fransisco

July 24, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

Goedemorgen SF! Vandaag gaan we met de Hop-on-Hop-off Big bus de stad SF verkennen.
      Maar eerst zeer vroeg in de ochtend begon de Formule 1 wedstrijd en Stanley en Xavi hadden de wekker op 6u gezet om de GP te kijken. Het werd gewoon op ESPN uitgezonden dus gewoon op de tv in de hotelkamer gekeken, beter! Xavi in z’n bed en Stanley in de stoel ernaast. Zenne lag aan de andere kant lekker verder te slapen en Leda in de andere slaapkamer. Daarna nog heel even verder geslapen en rond 10:30u allemaal opgestaan. Eerst alles uitgezocht, sinaasappel en appel van Alice ontbeten en kaartjes voor de bus gekocht, rond 12:30u richting SF downtown vertrokken.
      Weer heel druk op de weg (drukker dan gisteren) en in de buurt van alle pieren bij het water bleek de weg afgesloten. Via omwegen (weer in de file) kwamen we een parking tegen. Hopetee: auto geparkeerd, kaartje gekocht en op pad. De dichtstbijzijnde busstop was 8 min lopen vanwaar we geparkeerd hadden, prima.
      Rond 13:30u op de BigBusTours bus opgestapt bij Clay-street, midden in de financial district en nog 4 plekjes op het open dek boven kunnen bemachtigen, top! Oortjes gekregen en heel toeristisch de ingesproken tourinfo al rijdende, beluisteren.
      Wat een leuke manier om de stad te zien, we hebben genoten langs allerlei bekende plekken zoals: de Opera, City Hall, Union Square, de 3 ladies Lombard street (nee, dit keer niet door de kronkelweg naar beneden haha) en vooral van de Golden Gate Bridge. Het is niet zo heel warm in SF (in tegenstelling tot de rest van Amerika als we het nieuws moeten geloven) zo’n 19 à 20 graden hooguit. Dus uiteraard was de top van de Golden Gate vandaag in de wolken maar het blijft indrukwekkend om overheen te rijden. Het uitzicht vanaf de brug op de stad is prachtig.
      Het was vooral in het bewolkte gedeelte fris, nee: gewoon koud! Op de brug waaide je bijna uit je jasje brrrr. Onze rugzak vol met snoepjes en chips die we gisteren gekregen hadden van Alice kwam goed uit tijdens de rit.
      Na zo’n 2,5 uur kwamen we bij het eindpunt van de tourrit: Fishermans Wharf waar we uitgestapt zijn en erg trek hadden. Het is inmiddels rond 16u.
      Van Rick en Es foto’s gezien en gehoord van het restaurant Surpreme Crap, daar hebben we zin in en zijn we heen gelopen door de mensenmassa die er momenteel rondom Fishermans Wharf is.
      Restaurant Supreme Crap is een leuke zaak waar je eerst de trap op moet om in het restaurant te komen, mooi uitzicht op het water en de gebouwen aan het water. Het eten duurde even (misschien dachten we dat omdat we flinke trek hebben) maar uiteindelijk was het eten heerlijk: we hadden een combi seafood besteld voor ons 4ren: een schaal vol met gestoomde kokkels, krab, maïskolven, aardappels, 1 hele kreeft, garnalen, etc en goed op smaak. Vooral de saus was heerlijk om lekker te soppen met het zuurdesem brood. Je moet wel van een beetje “klooien” met schaaldieren houden want dat levert uiteindelijk vele maar ook kleine hapjes op. Xavi vond het niks dus nog wat fish and chips bijbesteld. Zenne en Stanley vonden het daarentegen top! Met een volle buik zijn we uiteindelijk terug naar de auto gelopen en de mensenmassa een beetje vermeden om een blok terug naar de auto te lopen.
      Uiteindelijk rond 19:00 weer in het hotel. Xavi en Zenne gingen nog even zwemmen in het oververdekte zwembad maar die kwamen snel terug omdat het druk was in het zwembad. Leda en Xavi nog op pizza-hunt maar teruggekomen met donuts (die zijn ook rond hihi) Prima, lekker eten & drinken, chillen, ff douchen en zzzzzzzz. Morgen vertrekken we uit SF, zo zoetjes aan weer richting het zuiden/LA te rijden.
      Next stop: Monterey,… misschien wel walvissen spotten? Wie weet,….

Sierra Point